عصر خودرو

شنبه ۳ مهر؛

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی

عصر بازار- در معاملات امروز شنبه ۹۵.۰۷.۰۳ در بازار برق بورس انرژی ۱۵,۴۷۲ مگاوات برق به ارزش ۴۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته افزایش را نشان می‌دهد.

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مبین سرمایه، میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات بارپایه روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) در معاملات امروز روند صعودی خود را حفظ کرد و افزایش 1 درصدی را به ثبت رساند.

    نمودار میانگین وزنی قیمت:

    همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت مشاهده می‌شود؛ روند صعودی قیمت همچنان پایدار بوده و در معاملات امروز در محدوده 370,000 ریال قرار گرفت. البته از شیب صعودی قیمت در معاملات امروز کاسته شد که با توجه به افت حجم معاملات در نمادهای بارپایه احتمال توقف روند صعودی وجود دارد.
    امروز در بازار برق بورس انرژی، عرضه مناسب نیروگاه‌ها در نمادهای کم‌باری با استقبال شرکت‌های توزیع نیروی برق مواجه شد؛ هرچند قیمت نسبت به روز معاملاتی گذشته افزایشی حدود 5,000 ریالی را به ثبت رساند اما با این حال شاهد افزایش حجم و ارزش معاملات در بازار بودیم.
    آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:


    بررسی روند نماد 13950712 :
    نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13950712 را نشان می‌دهد. همانطور که مشخص است قیمت در طول دوره روندی صعودی و پلکانی را پشت سر گذاشته و در حال حاضر با شیبی صعودی در محدوده 366,000 ریال قرار دارد.
    روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشاهده می شود؛ قیمت در طول دوره روندی نزولی داشته و در انتهای دوره در محدوده 362,000 ریال قرار گرفته است.
    در این نماد تا به امروز 1,970  مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 21.06.1395 با 490  مگاوات می‌باشد.

     

    برچسب ها