عصر خودرو

داوم روند رو به رشد ارزش بازار و شاخص کل فرابورس ایران

عصر بازار- نخستین روز معاملاتی مهرماه در بازار فرابورس ایران با رشد متغیرهای شاخص کل و ارزش بازار پایان یافت.

داوم روند رو به رشد ارزش بازار و شاخص کل فرابورس ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، امروز شنبه سوم مهرماه در ادامه روند رو به رشدی که آیفکس و ارزش بازار در پیش گرفته‌اند، شاخص کل با رشد 7.16 واحدی تا ارتفاع 823 واحدی افزایش یافت و ارزش بازار نیز به به رقم 984 هزار و 640 میلیارد ریال رسید.

    نمادهای "مارون"، "شتران"، "زاگرس" و "شراز" تا سقف حداکثر 1.37 واحد تاثیر مثبت بر آیفکس گذاشتند و در مقابل نماد "هرمز" کمتر از یک واحد (0.8 واحد) تاثیر منفی بر این شاخص داشت.

    بررسی معاملات بازار سهام فرابورس ایران متشکل از سه بازار اول، دوم و پایه نشان می‌دهد، روز جاری نماد تازه وارد "زگلدشت" به همراه نمادهای "شلیا"، "زنگان" و "قشیر" بالاترین افزایش قیمتی تا سقف 5 درصد را تجربه کردند. به‌تریتب سه نماد "اپرداز"، "تلیسه" و "وهور" نیز به‌عنوان پربیننده‌ترین نمادهای فرابورسی شناخته شدند.

    در این سه بازار در مجموع 143.6 میلیون سهم به ارزش 409 میلیارد ریال مورد مبادله قرار گرفت که نماد شرکت گسترس سرمایه‌گذاری ایرانیان بالاترین حجم و نماد شرکت ذوب آهن اصفهان بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد.

    در بازار سهام امروز همچنین نماد معاملاتی شرکت‌ توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان پس از برگزاری مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده صاحبان سهام و ارائه اطلاعات پیش‌بینی و نماد شرکت بیمه سامان پس از برگزاری مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی هر سهم بازگشایی شدند.

    در خصوص اوراق تسهیلات مسکن نیز روز جاری قیمت هر ورقه تسه در بازه قیمتی 849 تا 890 هزار ریال مورد مبادله قرار گرفت، ضمن آنکه اعلام شد اوراق تسه 9301 (فروردین 93) در پایان معاملات روز چهارشنبه مورخ 14 مهرماه به علت پایان مهلت نقل و انتقال و هبه بسته می‌شود، گرچه مدت اعتبار این اوراق برای استفاده از تسهیلات تا تاریخ 15 آبان ماه خواهد بود.

    بازار اوراق با درآمد ثابت نیز امروز میزبان دادوستد 971 هزار و 927 ورقه بهادار به ارزش 960 میلیارد ریال بود که سهم 64 درصدی از ارزش معاملات فرابورس را به خود اختصاص داد. در این بازار اوراق مشارکت شهرداری مشهد بالاترین حجم و ارزش معاملاتی را با نقل  انتقال نزدیک به 290 هزار ورقه به ارزش 297 میلیارد ریال تجربه کرد.

    در نهایت در بازارهای فرابورس تعداد 190.5 میلیون ورقه بهادار مورد مبادله قرار گرفت که ارزش آن بیش از یک هزار و 488 میلیارد ریال بود.

    برچسب ها