عصر خودرو

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

استفاده به موقع دولت از ابزارهای بورس کالا برای پرداخت طلب گندمکاران

عصر بازار- عضو کمیسیون کشاورزی مجلس معتقد است، استفاده به موقع دولت از ابزارهای مالی بازار سرمایه برای پرداخت بدهی اش که به تازگی در زمینه خرید تضمینی گندم در بورس کالا تجربه شده است، به نفع دولت و کشاورزان بوده و باید به صورت اصولی از این ابزارها استفاده کرد.

استفاده به موقع دولت از ابزارهای بورس کالا برای پرداخت طلب گندمکاران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، علی ابراهیمی به انتشار اوراق سلف موازی گندم که به تازگی از سوی شرکت بازرگانی دولتی به منظور پرداخت مطالبات گندم کاران در بورس کالا منتشر شده است، اشاره کرد و گفت: به دلیل اینکه دولت منابع لازم برای پرداخت بدهی خود به گندمکاران را ندارد، از ابزارهای نوین بازار سرمایه برای تامین مالی استفاده کرده است تا زودتر بتواند بخشی از بدهی خود به کشاورزان را پرداخت کند که این روش درست و موثری است.

    وی با بیان اینکه تامین مالی برای گندمکاران که از طریق بورس کالا انجام شد، یکی از بزرگ ترین تامین مالی های تاریخ بازار سرمایه بود افزود: ابزار اوراق سلف موازی بورس کالا که توانست 2650 میلیارد تومان برای دولت تامین مالی کند، باعث شد تا دولت مسیر جدیدی را برای رفع مشکل دیرکرد پرداخت بدهی های خود امتحان کند که این مسیر جدید جواب داد.

    این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس معتقد است، تاخیر دولت در پرداخت مطالبات کشاورزان به یک معضل تبدیل شده و کاهش انگیزه در تولید محصولات کشاورزی را به همراه داشته است که بورس کالا در این زمینه می تواند راهگشا باشد.

    این نماینده مجلس با بیان اینکه قرار بود دولت تا ابتدای مهر ماه بدهی خود به کشاورزان را پرداخت کند، تصریح کرد: انتشار اوراق سلف موازی گندم موجب شد تا دولت بتواند بخش قابل توجهی از بدهی خود به کشاورزان را پرداخت کند، لذا انتشار اوراق می تواند تاثیر مثبتی در پرداخت بدهی دولت داشته باشد.

    برچسب ها