عصر خودرو

کدام بانک‌ها کارت اعتباری می‌دهند+اسامی

عصر بازار- درحالی طبق دستورالعمل جدید بانک مرکزی، عرضه کارت های اعتباری ۱۰، ۳۰ و ۵۰ میلیون تومانی باید از ابتدای مهرماه آغاز می شد که تعداد بانک های پیشتاز در این مهم کمتر از انگشتان یک دست می باشند.

کدام بانک‌ها کارت اعتباری می‌دهند+اسامی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، بانک مرکزی چند هفته قبل با صدور بخشنامه ای به بانک های دولتی و خصوصی اعلام کرد که خودشان را برای آغاز توزیع کارت های اعتباری 10، 30 و 50 میلیون تومانی از ابتدای مهر ماه آغاز کنند ولی هنوز آمادگی کافی در این خصوص در نظام بانکی مشاهده نمی شود.

    عدم آمادگی بانک ها برای توزیع کارت های اعتباری در بی اطلاعی شعب‌شان مشهود است؛ اینبار هم مانند دفعات قبل که بانک مرکزی اولتیماتومی را برای آغاز یک سیاست به بانک ها می داد و بانک ها اجرای آن را به تأخیر می انداختند باز شاهد تکرار ماجرا هستیم.

    در توزیع کارت های اعتباری هم خبری از اجرای سیاست مدنظر بانک مرکزی در شعب بانک های دولتی و خصوصی نیست. بررسی های میدانی از شعب نظام بانکی حکایت از آن دارد که هنوز بسیاری از بانک ها دستورالعمل مربوط به کارت های اعتباری رنگی را ابلاغ نکرده اند.

    در عین حال، برخی بانک ها نیز اعلام کرده اند بر اساس دستورالعمل های قبلی همچنان آماده پرداخت تسهیلات خرید اعتباری به مشتریان به میزان 10 میلیون تومان هستند، اما وام های جدید 10 تا 50 میلیون تومانی هنوز به آنها ابلاغ نشده است.

    این درحالی است که البته یک بانک خصوصی (آینده) و یک بانک دولتی (ملی)با صدور اطلاعیه ای از آغاز توزیع کارت های رنگی در شعب‌شان خبر داده اند. ولی مراجعه به شعب این بانک ها حکایت از آن دارد که توزیع کارت های اعتباری در این بانک ها هم آغاز نشده است و مسئولان شعب از عدم ابلاغ بخشنامه اجرایی خبر می دهند.

    بانک نیمه خصوصی (ملت) هم که هفته قبل به نقل از مدیرعامل آن اعلام شد که عرضه کارت های اعتباری رنگی از ابتدای مهر ماه در این بانک آغاز می شود امروز شنبه (سوم مهرماه) شرایط توزیع این کارت ها را اعلام کرده که در آن لزوم افتتاح حساب کوتاه مدت متقاضی،‌ درخواست کتبی، وثیقه ملکی همراه با سند، ضمانت نامه معتبر به همراه فیش حقوقی فرد ضامن و ... دیده می شود.

    هر چند پرس و جوی ما از شعب دیگر بانک ها به پاسخی جز این نرسید که بخشنامه مربوطه نیامده و اطلاعی از جزئیات کارت های اعتباری نداریم!

    مشتریان دارنده یکی از انواع حساب‌ها در بانک‌ها می‌توانند با مراجعه به شعب نسبت به ثبت درخواست جهت دریافت این کارت‌ها اقدام کنند و پس از انجام اعتبارسنجی‌های لازم توسط بانک، یکی از کارت‌های برنزی تا سقف 10 میلیون تومان، نقره‌ای تا سقف 30 میلیون تومان و طلایی تا سقف 50 میلیون تومان را دریافت کنند.

    اعتبار این کارت‌ها گردشی بوده و امکان استفاده مجدد از اصل تسهیلات بازپرداخت شده وجود دارد. این کارت‌ها در چارچوب عقد مرابحه و با سود 18 درصد می‌باشد و از امکان تقسیط اعتبار مصرف‌شده تا سقف 36 قسط را نیز دارا می‌باشد.

    برچسب ها