عصر خودرو

وزیر صنعت، معدن و تجارت:

مشکلات استفاده از صندوق توسعه ملی برای شرکت های ایرانی حل شد

عصر بازار- وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت:مشکلات استفاده از منابع مالی صندوق توسعه ملی برای شرکت های ایرانی به منظور توسعه صنایع دریایی کشور حل شده و دولت تلاش می کند موانع را از مقابل این صنعت بردارد.

مشکلات استفاده از صندوق توسعه ملی برای شرکت های ایرانی حل شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، محمد رضا نعمت زاده روز شنبه درمراسم افتتاح چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و کنفرانس بین المللی فرصت های سرمایه گذاری بنادر ایران افزود:دلیلی ندارد صنعتگران و شرکت های ایرانی نتوانند از منابع مالی صندوق توسعه ملی استفاده کنند، بنابراین در جلسه ای که با مسئولان این صندوق برگزار شد، تلاش شد تا تمامی مشکلات برای تامین مالی مورد نیاز صنعتگران از این صندوق بر طرف شود.
    وی افزود: خرید های خارجی در بیش از 30 سال گذشته بخش صنایع دریایی مورد بررسی قرار گرفته، و چنانچه می توانستیم یک پنجم آنها را در داخل تولید کنیم، اکنون شرایط بسیار مناسبی وجود داشت.
    نعمت زاده گفت: کشتی سازان دنیا همه تجهیزات مورد نیاز خود را نمی سازند، بلکه قسمت های مختلف کشتی را از شرکت های دیگر تهیه می کنند، بنابراین در برنامه راهبردی صنایع دریایی که در دوسال گذشته آماده شده، تلاش می شود تا بسیاری از مشکلات این صنایع برطرف شود.

    برچسب ها