عصر خودرو

شرکت بازرگانی دولتی اعلام کرد؛

تولید ۱۴ میلیون تن گندم

تسویه مطالبات کشاورزان تا دو هفته آینده

عصر بازار- معاون بازرگانی شرکت بازرگانی دولتی ایران از تولید ۱۴ میلیون تن گندم در سال جاری خبر داد و گفت: باقیمانده مطالبات کشاورزان تا دو هفته آینده پرداخت می‌شود.

تولید ۱۴ میلیون تن گندم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»  به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، حسن عباسی معروفان اظهارداشت: تاکنون بیش از 11 میلیون و 500 هزار تن گندم به‌صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.

    وی اضافه کرد:مجموع بهای این میزان گندم 14 هزار و 615 میلیارد تومان بوده که 10 هزار و 350 میلیارد تومان از آن به کشاورزان پرداخت شده است و باقی آن نیز تا دو هفته آینده پرداخت می‌شود.

    معاون بازرگانی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: در حال حاضر 71 درصد طلب گندم‌کاران پرداخت شده و 29 درصد آن باقی مانده است.

    وی افزود: گندم به عنوان یکی از اصلی‌ترین مواد غذایی بشر و مهمترین محصول زراعی و ماده غذایی در اکثر کشورها از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و با توجه به رشد روزافزون جمعیت و افزایش قیمت این کالا در بازار بین‌المللی، اهمیت دستیابی به خود کفایی این محصول استراتژیک روز به روز افزایش بیشتری پیدا می‌کند.

    عباسی معروفان گفت: در ایران مانند بسیاری از کشورهای جهان نان حاصل از گندم، مهمترین ماده غذایی روزانه مردم است و نقش عمده‌ای در تامین انرژی و پروتئین مورد نیاز بدن ایفا می‌کند، بنابراین نان گندم یکی از ضروری‌ترین مواد غذایی و قوت اصلی اکثریت عظیمی از مردم کشور را تشکیل می‌دهد.

    وی همچنین بر ضرورت خودکفایی در تولید گندم کشور تاکید کرد و گفت: دستیابی به ضریب ارتقای امنیت غذایی و خودکفایی واقعی در تولید محصولات کشاورزی به ویژه گندم در هرکشوری ضروری به نظر می‌رسد.

    معاون شرکت بازرگانی دولتی افزود : مهمترین رکن خودکفایی درست مصرف کردن مواد غذایی و محصولات کشاورزی و در راس همه جلوگیری از ضایعات و دورریز این مواد است.

    برچسب ها