عصر خودرو

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان طلا عنوان کرد:

خرید بدلی‌جات برای عروسی به دلیل کاهش قدرت خرید

رونق اجاره طلا برای شب‌های عروسی و نامزدی

عصر بازار- در مناطق جنوبی شهر برخی از طلا فروشان به سبب رکودی که در بازار خرید و فروش وجود دارد اقدام به اجاره دادن طلا برای شب‌های نامزدی، عروسی و پاتختی می‌کنند.

خرید بدلی‌جات برای عروسی به دلیل کاهش قدرت خرید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، رئیس اتحادیه تولید کنندگان طلا و جواهر در خصوص کشف و توقیف طلای قاچاق در مرزهای غربی کشور گفت:این اتحادیه از هر حرکتی که در راستای تقویت تولید داخلی و بها دادن به صنایع داخلی باشد حمایت می کند.

    عباد الله محمد ولی ادامه داد: در اقتصاد رکود زده امروز کشور، قاچاق یکی از چالش هایی است که صنایع کشور با آن رو به رو است و دولت باید با شدت و قدرت بیشتری با این مسئله برخورد کند. امروز قاچاق برای کشور تبدیل به یک سیل ویرانگر شده که صنایع ما را از بین می برد.

    وی در خصوص علل قاچاق مصنوعات طلا و جواهر به کشور گفت: مطابق قانون، واردات این قبیل از کالاها به هر عنوان ممنوع است و فقط مسافران می توانند تا سقف 150 گرم طلا، همراه خود وارد کشور کنند. از طرف دیگر ما باید این واقعیت را بپذیریم که در برخی حوزه ها همچون تکنولوژی و دانش فنی نسبت به سایر کشورها عقب هستیم و حمایتی که لازم است از سوی دولت و سایر نهادها از فعالان این صنف صورت نمی گیرد. مخصوصا در دو دهه اخیر که این صنف به تنهایی و با حداقل کمک‌های دولتی سر پا مانده است.

    محمد ولی ادامه داد: مصنوعات کشورهایی همچون ترکیه و تایلند به کشور قاچاق می‌شوند زیرا قیمت تمام شده آنها بسیار پایین تر از ما است و در واقع آنها کالای خود را با سود یک تا دو درصدی به فروش می رسانند و در مقابل از کمک های دولتی استفاده می کنند. همین امر سبب شده که تعداد افراد شاغل در بخش تولید طلا و جواهر در این کشورها میلیونی باشد.

    وی تصریح کرد: دولت می‌تواند با معافیت‌های مالیاتی و بیمه‌ای و اعطای سرمایه  در گردش با سود پایین از این حوزه حمایت کند. اگر این امر صورت بگیرد جمعیتی نزدیک به 500 هزار نفر می توانند در این حوزه مشغول به کار شوند.

    وی در خصوص رکود در این حوزه گفت: در سال‌های گذشته مردم به طلا و جواهر نگاه سرمایه‌ای داشتند و پس انداز خود را به صورت طلا و جواهر نگه‌داری می کردند، اما با توجه به این که هنگام فروش طلا دو سوم قیمت طلا باز می گردد و یک سوم آن برای هزینه اجرت کسر می شود و به دلیل بالا رفتن هزینه‌های دیگر این امر صرفه اقتصادی ندارد. به طور مثال امروز با فروش 5 النگو پول 3 النگو را دریافت می کنند و همین امر سبب شده که دیگر کسی تمایلی به خرید طلا نداشته باشد.

    ‌ رئیس اتحادیه تولید کنندگان طلا و جواهر تصریح کرد: از طرف دیگر کاهش قدرت اقتصادی مردم نیز یکی دیگر از عوامل موثر در این رکود است به طوری که  در دو سال اخیر نزدیک به 700 تا 800 واحد فعال در این حوزه مجبور به تغییر کاربری و یا تعطیلی دائم شدند. این در حالی است که در این دو سال حتی در زمان مناسبت‌ها و اعیاد هیچ جنب و جوشی در بازار مشاهد نمی شود در حالی که در سال‌های گذشته ما مجبور بودیم تا پاسی از شب برای جواب دادن به مشتری ها کار کنیم.

    محمد ولی در پایان گفت: افزایش قیمت طلا و جواهر و کاهش قدرت خرید مردم سبب شده که بسیاری از زوج‌های جوان برای عروسی به غیر از حلقه، سایر مصنوعات طلای خود را به صورت بدل خریداری کنند به طوری که بازار بدلی‌جات امروز از رونق خاصی برخوردار شده است.

    این در حالی است که در مناطق جنوبی شهر،  برخی از طلا فروشان به سبب رکودی که در بازار خرید و فروش وجود دارد اقدام به اجاره دادن طلا برای شب های نامزدی، عروسی و پاتختی می کنند.

    برچسب ها