عصر خودرو

عربستان چه شرطی برای ایران گذاشت؟

عصر بازار- وزیر اقتصاد روسیه پیش بینی می کند که توافق برای اجرای طرح فریز نفتی تاثیر کوتاه مدتی بر بازار نفت می گذارد.

عربستان چه شرطی برای ایران گذاشت؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خبرآنلاین، وزیر اقتصاد روسیه معتقد است که ایده جذب مشتری برای طرح فریز نفتی که توسط عربستان اعلام شده، منجر به افزایش قیمت نفت در بازار نمی شود.

    آنتون سیلوانو در گفت و گو با خبرگزاری سی ان بی سی گفت که  عربستان تنها در شرایطی طرح فریز نفتی را قبول می کند که ایران نیز افزایش تولید خود را متوقف کند.

    سیلوانو هشدار داد که حتی اگر توافقی هم در همین رابطه انجام شود، افزایش قیمت نفت موقتی خواهد بود و این توافق تاثیر بلند مدتی بر بازار نفت نخواهد گذاشت.زیرا این موضوع باعث تشویق بقیه کشورها برای افزایش بیشتر تولید می شود.

    توقف تولید نفت در برخی کشورها نمی تواند چندان تاثیری که بعضی افراد دارند،بر بازار نفت بگذارد. احتمال دارد که تولید نفت شیل افزایش پیدا کند و همین موضوع باعث کاهش مجدد قیمت نفت شود.

    روسیه رقیب عربستان سعودی، بزرگترین تولید کننده نفت در جهان است .کاهش قیمت نفت از سال 2014 تاکنون سبب شده تا اقتصاد این کشور شرایط بسیار سختی را پشت سر بگذارد.

    وزیر اقتصاد روسیه گفته است:« روسیه در بودجه سه سال آینده خود قیمت نفت را 40 دلار در نظر گرفته که این موضوع حاکی از محافظه کاری این کشور دارد.»

    وی ادامه داد:« از نظر ما این قیمت، قیمت متعادلی در بازار است. این قیمت نشان می دهد که تولیدکننده ها به خصوص تولیدکننده شیل نفتی، به اندازه ظرفیت خود تولید می کنند.»

    قیمت نفت خام امسال نوسانات زیادی را پشت سرگذاشته است؛ هنوز بازار نفت نتوانسته به قیمت بشکه ای 100 دلار در هر بشکه که در گذشته تجربه شد،برسد.

    کارشناسان معتقدند که قیمت نفت این روزها روندی افزایشی دارد، با این حال هیچ پیش بینی حکایت از آن ندارد که قیمت نفت به پایین تر از 20 الی 30 دلار برسد.

    برچسب ها