عصر خودرو

فاینشنال اکسپرس:

ایران از مارس ۲۰۱۷ صادرات سنگ آهن را متوقف می‌کند

عصر بازار- ایران قصد دارد صادرات سنگ آهن خود را از ماه مارس ۲۰۱۷ متوقف کند و در عوض محصولات فولادی فراوری شده به بازار صادر کند.

ایران از مارس ۲۰۱۷ صادرات سنگ آهن را متوقف می‌کند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، مقامات ایرانی طی روز جاری از برنامه خود برای توقف صادرات سنگ آهن خبر دادند.

    بر همین اساس ایران قصد دارد از ماه مارس سال 2017 صادرات سنگ آهن را متوقف کرده و به جای آن محصولات فراوری شده مرتبط با تولید فولاد صادر کند تا بتواند درآمد خود را به این وسیله در زمان پایین بودن قیمت نفت بالا ببرد.

    ایران در حال حاضر ششمین صادرکننده سنگ آهن به چین به عنوان بزرگ‌ترین مصرف کننده این محصول در جهان محسوب می‌شود.

    کیوان سفری تهرانی مدیر امور بین‌الملل انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران در گفت‌وگو با رویترز تأکید کرد: علت این اقدام ایران کاملا واضح است. ایران ترجیح می‌دهد تا محصولات به ارزش افزوده بالاتر و همچنین قیمت بیشتر را صادر کند.

    قیمت سنگ آهن از 200 دلار در تن در سال 2011 به حدود 60 دلار در شرایط کنونی کاهش یافته است و همین امیر باعث شد تا بسیاری از تولیدکنندگان این محصول معدنی دست از کار بکشند.

    تهرانی که در حاشیه یک کنفرانس صنعتی در دالیان چین سخن می‌گفت اعلام کرد: تولید سنگ آهن در ایران از سال 2013 تاکنون به حدود 10 درصد کاهش یافته است.

    وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود در سه ماهه چهارم سال 2016 شرکت صنعتی و معدنی گل‌گهر واحد تولید صفحات آهنی خود را با ظرفیت 5 میلیون تن را افتتاح کند.

    این شرکت همچنین در حال مذاکره با دولت ایران برای حذف تعرفه 30 درصدی صادرات صفحات فولادی است تا بتواند یک تا دو میلیون تن از تولیدات خود را از سال آینده شمسی صادر کند.

    وی ادامه داد: چین تمایل زیادی را برای خرید این محصولات از ایران در سفر جاری از خود نشان داده است.

    برچسب ها