عصر خودرو

آمادگی ایران برای مشارکت در طرح های تولید ۳۵ هزار مگاوات برق اندونزی

عصر بازار- 'صوفیان بصیر' مدیرعامل شرکت ملی برق اندونزی از آمادگی ایران برای سرمایه گذاری در صنایع برق این کشور جنوب شرق آسیا خبر داد که قصد دارد ۳۵ هزار مگاوات برق به ظرفیت تولید خود اضافه کند.

آمادگی ایران برای مشارکت در طرح های تولید ۳۵ هزار مگاوات برق اندونزی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، مدیرعامل شرکت ملی برق اندونزی گفت که این کشور راهکارهای جدیدی را برای سرعت بخشیدن به پروژه های تولید 35 هزار مگاوات برق جدید تدوین کرده است.

    به نوشته روز جمعه تارنمای 'کاتادیتا' اندونزی، وی با اشاره به آمادگی بسیاری از سرمایه گذاران خارجی برای ورود به حوزه ساخت نیروگاه برق در اندونزی، گفت که ایران یکی از کشورهای علاقه مند به سرمایه گذاری در صنایع برق اندونزی است.
    'لوهوت بینسر پاندجایتان' وزیر هماهنگی امور دریایی اندونزی که سرپرستی وزارت انرژی و منابع معدنی این کشور را نیز بر عهده دارد، گفت که ایران علاقه مند به سرمایه گذاری در بخش برق اندونزی است.
    وی پس از دیدار با 'ولی الله محمدی' سفیر جمهوری اسلامی ایران در اندونزی این مطلب را بیان کرد.
    سرپرست وزارت انرژی اندونزی، گفت که ایران برای ساخت یک نیروگاه با ظرفیت 5 هزار مگاوات اعلام آمادگی کرده است.
    وی گفت: ایران قصد دارد گاز طبیعی مایع مورد نیاز ژنراتورها را نیز تامین کند.
    'امیر رشید الدین' یکی از مدیران ارشد شرکت ملی برق اندونزی نیز گفت که ایران آماده سرمایه گذاری است، اما جزئیاتی از آن را در اختیار رسانه ها قرار نداد.
    اندونزی در مسیر توسعه با کمبود برق مواجه است و آمار نشان می دهد این کشور با حدود 250 میلیون نفر جمعیت در سال 2014 میلادی با مصرف 158 میلیارد کیلو وات ساعت برق در جایگاه 23 جهان قرار داشته و اکنون با پایان ذخایر نفت به واردکننده تبدیل شده و با بحران انرژی روبروست.
    اندونزی برنامه ای برای توسعه نیروگاه های برق خود دارد تا ظرفیت تولید ترکیبی برق در پنج سال آینده را 35 هزار مگاوات افزایش دهد و جمهوری اسلامی ایران با توانایی فنی بدنبال حضور فعال در این بخش توسعه ای اندونزی است.
    برخی آمارها نشان می دهد حدود 35 درصد از مردم اندونزی هم اکنون فاقد برق برای زندگی هستند.
    اندونزی برای رسیدن به رشد اقتصادی هفت درصدی که دولت تا سال 2018 هدف گذاری کرده است ، نیازمند رشد 9 درصدی بخش تولید انرژی است.
    ایران اکنون جزو 10 کشور نخست توربین ساز جهان است و این امر باعث شد طی ماه های گذشته هیاتی از اندونزی از شرکت مپنا دیدن کرده و با فناوری ایران در این بخش آشنا شوند.
    'عباس علی آبادی' مدیرعامل گروه مپنا نیز پیش از این گفته بود این شرکت به دنبال حضور فعال در بازار انرژی اندونزی است. مپنا در مرحله نخست آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در بخش برق اندونزی و افزایش یکهزار مگاواتی ظرفیت تولید برق این کشور اعلام کرده است.

    برچسب ها