عصر خودرو

در دیدار روحانی با نواز شریف مطرح شد;

ابراز تمایل ایران برای پیوستن به کریدور اقتصادی چین و پاکستان

عصر بازار- ایران پیشنهاد کرد بخشی از کریدور اقتصادی چند میلیارد دلاری چین و پاکستان باشد که غرب چین را با بندر گوادر در بلوچستان ارتباط می دهد.

ابراز تمایل ایران برای پیوستن به کریدور اقتصادی چین و پاکستان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، ایران روز پنجشنبه ابراز تمایل کرد که بخشی از کریدور اقتصادی چند میلیارد دلاری چین و پاکستان باشد که غرب چین را با بندر گوادر در بلوچستان ارتباط می دهد و از منطقه کشمیر عبور می کند. این درخواست در دیدار حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران با نواز شریف، نخست وزیر پاکستان در حاشیه هفتاد و یکمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل مطرح شده است.

    بر اساس بیانیه صادر شده از سوی دفتر نخست وزیر پاکستان: «رئیس جمهور روحانی با تمجید از نگاه نخست وزیر برای تبدیل کریدور اقتصادی چین و پاکستان به واقعیت اظهار تمایل کرده که ایران هم بخشی از این کریدور باشد.»

    «رهبران دو کشور به ویژه بر نقش مکمل بنادر چابهار و گوادر برای یکدیگر تاکید کردند که می تواند موجب گسترش تجارت منطقه ای در دهه های آینده شود.» هند نگرانی هایی در مورد کوریدور 46 میلیارد دلاری اقتصادی چین به پاکستان دارد.

    لغو تحریم های غرب علیه ایران، راه را برای از سرگیری روابط اقتصادی بین دو کشور ایران و پاکستان هموار ساخته است. حجم فعلی روابط تجاری دو کشور رقم ناچیز 286 میلیون دلار در سال است.

    روحانی در این دیدار اظهار داشت، ایران می تواند برای تامین برق، نیروگاهی را در مرز با پاکستان ایجاد نماید. «ما توسعه اقتصادی پاکستان را توسعه خودمان می دانیم.»

    فرصت های همکاری های دوجانبه در زمینه انرژی، و به ویژه نفت و گاز و برق در دیدار رهبران دو کشور مورد بحث قرار گرفت.

    برچسب ها