عصر خودرو

معاون وزیر اقتصاد آذربایجان خبر داد:

سرمایه‌گذاری ۲.۶ میلیارد دلاری شرکت‌های ایرانی در جمهوری آذربایجان

عصر بازار- معاون وزیر اقتصاد آذربایجان گفت: تاکنون شرکت های ایرانی ۲.۶ میلیارد دلار در اقتصاد آذربایجان سرمایه گذاری کرده اند که تنها ۱۴۵ میلیون دلار آن در بخش غیرنفتی بوده است.

سرمایه‌گذاری ۲.۶ میلیارد دلاری شرکت‌های ایرانی در جمهوری آذربایجان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، ساحل بابایف، معاون وزیر اقتصاد آذربایجان در حاشیه نمایشگاه ایران پروجکت 2016 که در باکو برگزار شد گفت، روابط بین ایران و آذربایجان وارد فاز جدیدی شده و به طور ویژه در طی 2 سال و نیم گذشته به شکل فعالانه ای توسعه یافته است.

    وی افزود، تاکنون شرکت های ایرانی 2.6 میلیارد دلار در اقتصاد آذربایجان سرمایه گذاری کرده اند که تنها 145 دلار آن در بخش غیرنفتی بوده است.

    این مقام آذربایجانی گفت، حدود 450 شرکت با سرمایه ایرانی در حال فعالیت در آذربایجان هستند.

    در طی اندکی بیش از 2 سال گذشته، روسای جمهور دو کشور 7 نوبت با یکدیگر دیدار داشته اند. بیش از 80 نشست دوجانبه برگزار شده و بیش از 40 سند همکاری بین ایران و آذربایجان به امضا رسیده است. همچنین دو نشست کمیسیون های مشترک دو کشور سازمان دهی شده است.

    در ماه فوریه، الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان سفر بسیار موفقی به ایران داشت و در ماه اوت، حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران به آذربایجان سفر کرد. در این سفرها بیش از 20 سند همکاری به امضا رسید. این بزرگترین شاخص نشان دهنده اهمیت روابط استراتژیک ماست.

    بابایف تاکید کرد که روابط نزدیک بین ایران و آذربایجان و اتحاد تاریخی، فرهنگی و مذهبی بین دو ملت موجب گسترش روابط در حوزه اقتصادی شده است.

    «در 7 ماهه نخست 2016، حجم مبادلات تجاری بین دو کشور 70 درصد افزایش یافته است. هم صادرات از آذربایجان و هم واردات از ایران افزایش داشته است.»

    آذربایجان مواد غذایی و مصالح ساختمانی از ایران وارد می کند و برق به ایران صادر می نماید.

    معاون وزیر اقتصاد آذربایجان خاطر نشان کرد، این به معنای ایجاد اعتماد و فضای تجارت بین دو کشور است.

    بابایف در ادامه اظهار داشت: «آذربایجان آماده حمایت از فعالیت های شرکت های ایران در این کشور به کمک پارک های صنعتی، مناطق ویژه اقتصادی، ابزارهای تشویق سرمایه گذاری و سایر ساز و کارهاست.»

    برچسب ها