عصر خودرو

وزیر انرژی امارات:

گفت‌وگوهای الجزایر مشورتی است و تصمیمی گرفته نمی شود

عصر بازار- وزیر انرژی امارات روز چهارشنبه گفت: دیدار هفته آینده اعضای اوپک در الجزایر با هدف مشورت اعضا صورت خواهد گرفت و در آن تصمیمی گرفته نمی شود.

گفت‌وگوهای الجزایر مشورتی است و تصمیمی گرفته نمی شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، سهیل بن محمد المزروعی به خبرنگاران گفت:قبل از اینکه به هر تصمیمی برسیم منتظر گفتگوهای ما  در هفته آینده باشید. وی افزود:هدف ما تصمیم گیری نیست بلکه ما برای مشورت دیدار خواهیم کرد.

    وی همچنین با اعلام حمایت امارات از رویکرد مشترک روسیه و عربستان تاکید کرد:"ما نباید قبل ازاین نشست انتظارات را در مسیر خاصی به وجود بیاوریم . ما باید محتاط باشیم تا به یک حرکت عجولانه برای یافتن راه حل دست نزنیم."

    این در حالی است که نورالدین بوطرفه وزیر انرژی الجزایر روز سه شنبه گفت که اعضای اوپک می توانند بلافاصله پس از آنکه در الجزایر گرد هم آمدند، تصمیم بگیرند که یک نشست فوق العاده برای گفتگو پیرامون قیمت های نفت برگزار کنند.

    اعضای سازمان کشور های صادر کننده نفت در حاشیه مجمع بین المللی انرژی که کشور های تولید کننده و مصرف کننده را دور هم جمع می کند دیدار خواهند کرد.

    روسیه نیز به عنوان یک کشور غیر عضو اوپک در این مجمع شرکت خواهد کرد.

    عربستان سعودی، بزرگترین تولید کننده عضو اوپک و روسیه بزرگترین تولید کننده غیر عضو این سازمان در اوایل ماه سپتامبر جاری توافق کردند که در خصوص بازار جهانی نفت به همکاری بپردازند. گفته می شود که این دو کشور به اقدامی فوری دست نخواند زد اما در آینده می توانند سطح تولید را محدود کنند.

    کشورهای تولید کننده عضو اوپک و غیر اوپک از جمله روسیه در تلاشند تا به توافقی برای با ثبات سازی بازار نفت، دست کم از طریق فریز تولید بپردازند. هرچند تاکنون جزئیات کلیدی از قبیل زمان بندی و چارچوبی خاص برای هر نوع توافق مشاهده نشده است.

    در طول دو سال اخیر چندین تولید کننده برای فریز کردن تولید خود جهت مهار اشباع بازار که به درآمد های آنان لطمه وارد کرده است فراخوانده شده اند این در حالی است که گفتگو های قبلی که در ماه آوریل در خصوص فریز تولید صورت گرفت به بن بست رسید.

    برچسب ها