عصر خودرو

آماده سازی مقدمات امضای قراردادهای جدید؛

دعوت از شرکت بین المللی برای شرکت در مناقصات نفتی

عصر بازار- مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران گفت: درخواست ارائه مدارک به منظور شرکت در مناقصات، هفته آینده برای شرکت های معتبر بین المللی ارسال می شود.

دعوت از شرکت بین المللی برای شرکت در مناقصات نفتی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از وزارت نفت، علی کاردر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران به ابلاغ الگوی قراردادهای جدید نفتی به دولت اشاره کرد و گفت: طبق روال قانونی، درخواست ارائه مدارک و اطلاعات فنی، مالی و ... از سوی شرکت ملی نفت ایران به شرکت های بین المللی اکتشاف و تولید (E&P) و شرکت های نفتی بین المللی (IOC) ارسال می شود.

    مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران ادامه داد: پس از ارائه مدارک و اطلاعات از سوی شرکت ها، شرکت ملی نفت ایران نسبت به ارزیابی متقاضیان اقدام و فهرست شرکت های مورد تایید خود را اعلام می کند.
    به گفته کاردر، شرکت های تایید شده از سوی شرکت ملی نفت ایران می توانند در مناقصه شرکت کنند.
    علی لاریجانی رئیس مجلس، چندی پیش الگوی قراردادهای جدید نفتی را به دولت ابلاغ کرد و بدین ترتیب، بسترها و مقدمات اجرای مدل جدید قراردادهای نفتی در حال آماده سازی است.
    با اجرای مدل جدید قراردادهای نفتی که همراه با جذب سرمایه گذاری خارجی و فناوری های جدید خواهد بود، روند توسعه میدان های مشترک که کشورهای همسایه در حال برداشت حداکثری از آنها هستند، شتاب می گیرد.
    بر اساس این گزارش، کاردر پیش از این با پیش بینی این که نخستین مناقصه قراردادهای جدید نفتی مهرماه برگزار می شود، اعلام کرده بود: احتمال می رود از میان میدان های بزرگ نفتی، آزادگان جنوبی نخستین میدانی باشد که مناقصه آن در قالب قراردادهای جدید نفتی برگزار می شود.
    به گفته مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، این شرکت سبدی از مدلهای قراردادی را مشتمل بر مدل جدید قراردادهای نفتی، بیع متقابل و EPCF مورد استفاده قرار می دهد و در برخی طرح ها از منابع داخلی بهره می گیرد.
    بر این اساس، شرکت های داخلی می توانند راهبری میدان های متوسط و کوچک را بر عهده گیرند و با همکاری شرکت های خارجی و یا به صورت مستقل، فعالیت های موضوع قرارداد را دنبال کنند؛ میدان های بزرگ نیز در قالب قراردادهای جدید نفتی به شرکت های خارجی واگذار می شوند و این شرکت ها با همکاری شرکت ایرانی صاحب صلاحیت در میدان مدنظر فعالیت می کنند.

    برچسب ها