عصر خودرو

نخستین محموله گاز مایع ایران هفته آینده به اندونزی منتقل می شود

عصر بازار- شرکت ملی نفت و گاز اندونزی (پرتامینا) روز پنجشنبه اعلام کرد نخستین محموله گاز مایع (ال.پی.جی) خریداری شده این شرکت از ایران طبق برنامه ریزی ۲۶ سپتامبر (دوشنبه ۵ مهر ماه) به این کشور منتقل می شود.

نخستین محموله گاز مایع ایران هفته آینده به اندونزی منتقل می شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، 'دانیال پوربا' یکی از مقام های ارشد پرتامینا اندونزی، گفت که قرارداد همکاری اندونزی و ایران در این بخش امضا شده و نخستین محموله گاز به اندونزی منتقل می شود.

    وی گفت که میزان بالای تقاضا 'ال.پی.جی' اندونزی باعث شد این شرکت با امضای یک یادداشت تفاهم در ماه اوت گذشته برای خرید گاز مایع از ایران طی سال 2016 و 2017 اقدام کند.
    براساس گزارش خبرگزاری رسمی اندونزی (آنتارا)، این مقام بلندپایه شرکت ملی نفت و گاز اندونزی، گفت که نخستین محموله 44 هزار متریک تنی 'ال.پی.جی' متشکل از 22 هزار متریک تن پروپان و 22 هزار متریک تن بوتان است.
    شرکت ملی نفت و گاز اندونزی (پرتامینا) از کشتی متعلق به این شرکت با نام 'گاز 2' و از پایانه گاز مایع 'کالبوت سیتوبوندو' به عنوان پایانه تخلیه ال.پی.جی استفاده خواهد کرد.
    پیش بینی شده این محموله گاز مایع 11 یا 12 اکتبر (20 یا 21 مهرماه) توزیع شود.
    وی گفت که شرکت ملی نفت و گاز اندونزی می خواهد از طرف تمام طرف های درگیر مانند بنادر اطمینان حاصل کند تا در لیست تحریم اتحادیه اروپا، آمریکا و سازمان ملل متحد گنجانده نشده باشند.
    مصرف گاز مایع اندونزی سال گذشته میلادی به 6.49 میلیون تن رسید که 64.3 درصد آن از طریق واردات تامین شد.
    تحت یک برنامه سراسری ملی برای جایگزینی گاز مایع با نفت سفید و دیگر سوخت ها، روند متوسط افزایش مصرف بین سال های 2011 تا 2015 میلادی 11 درصد بوده است.
    پیش بینی می شود رشد تقاضای سالیانه برای گاز مایع در اندونزی بین سال های 2016 تا 2019 حدود 5.7 درصد باشد.
    انتظار می رود تقاضای امسال اندونزی برای گاز مایع به 7.45 میلیون تن و سال آینده میلادی به 8.22 میلیون تن و در سال های 2018 و 2019 به ترتیب به 9.3 میلیون تن برسد که با این حساب اندونزی به چهارمین واردکننده بزرگ گاز مایع بعد از چین، ژاپن و هند تبدیل خواهد شد.
    پیش بینی شده است میزان واردات امسال 4.73 میلیون تن، سال آینده 5.83 میلیون تن و برای سال های 2018 و 2019 به ترتیب 6.63 و 7.24 میلیون تن باشد.
    قرارداد فروش 80 هزار تن گازمایع ایران به اندونزی خرداد ماه امسال در حضور مقام های بلندپایه دو کشور در تهران امضا شد.
    براساس این قرارداد، ایران سال آینده این مقدار را به 500 هزار تن می رساند.

    برچسب ها