عصر خودرو

ضوابط جدید جوایز سپرده‌های قرض‌الحسنه

عصر بازار- میزان پاداش پرداختی به هر یک از کارکنان از محل هزینه‌های جوایز و تبلیغات سپرده‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز نباید از متوسط حقوق و مزایای مستمر ماهیانه دریافتی وی در سال گذشته بیشتر باشد.

ضوابط جدید جوایز سپرده‌های قرض‌الحسنه
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بانک مرکزی، پیرو بخشنامه شماره 58881‌/90 مورخ 17‌/3‌/1390 موضوع ابلاغ دستورالعمل اعطای جوایز به سپرده‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز(ریالی ـ ارزی)، شورای پول و اعتبار در یک‌هزار و دویست و بیست و سومین ‌جلسه مورخ 16‌/6‌/1395 مقرر کرد یک تبصره به شرح ذیل به ماده (‌4‌) دستورالعمل الحاق شود:

    تبصره ـ در هر حال، میزان پاداش پرداختی به هر یک از کارکنان موضوع بند (پ) این ماده نباید از متوسط حقوق و مزایای مستمر ماهیانه دریافتی وی در سال مالی گذشته بیشتر باشد.

    بر اساس ضوابط مقرر در این دستورالعمل، به منظور جذب و تجهیز سپرده‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز، موسسات اعتباری می‌توانند به اعطای جوایز به سپرده‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز از طریق انجام قرعه‌کشی مبادرت کنند.

    شایان ذکر است بر اساس ماده 3 دستورالعمل اعطای جوایز به سپرده‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز(ریالی-ارزی) حداکثر مبلغی که در هر دوره توسط هر موسسه اعتباری می‌تواند برای اعطای جوایز به صاحبان سپرده‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز اختصاص یابد، معادل ٢ درصد متوسط حجم سپرده‌های مذکور در همان دوره است.

    همچنین براساس ماده 4 این دستورالعمل، موسسه اعتباری در هر سال می‌تواند حداکثر به میزان 10 درصد از بودجه جوایز ذکر شده در ماده ٣ را برای تبلیغات قرض‌الحسنه، امور فرهنگی، مطالعاتی و تبلیغاتی در جهت ارتقای فرهنگ بانکداری اسلامی، امور عام‌المنفعه و پاداش کارکنان به شرح ذیل اختصاص دهد:

    الف- حداکثر ٢ درصد برای هزینه تبلیغات جهت جذب و تجهیز سپرده‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز؛

    ب- حداکثر ٥ درصد جهت امور عام‌المنفعه به منظور مصرف در امور فرهنگی، آموزشی، بهداشتی، ورزشی و با اولویت مناطق محروم کشور؛

    پ- حداکثر ٣ درصد برای پاداش کارکنان موسسه اعتباری

    همچنین در این بخشنامه از بانک‌ها و موسسات اعتباری خواسته شده است ضمن ایفاد نسخه‌ای از اصلاحیه دستورالعمل یاد شده، مراتب را به قید تسریع به تمامی واحدهای ذی‌ربط ابلاغ کرده و بر حسن اجرای آن نظارت کافی به عمل آورند. ضمناً نسخه‌ای از بخشنامه ابلاغی آن بانک‌/‌مؤسسه اعتباری به واحدهای زیرمجموعه را به مدیریت‌کل نظارت بر بانک‌ها و مؤسسات اعتباری بانک مرکزی ارسال کنند. ‌

    برچسب ها