عصر خودرو

۱۰ بزرگ ترین شرکت های دنیا در ۲۰۱۵

عصر بازار- بزرگ ترین شرکت های دنیا در ۲۰۱۶ موضوع این نوشتار است. شما در این نوشتار با ۱۰ بزرگ ترین شرکت های دنیا به همراه ارزش بازار آن ها آشنا خواهید شد.

۱۰ بزرگ ترین شرکت های دنیا در ۲۰۱۵
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بازده، ثروت بسیاری از این بزرگ ترین شرکت های دنیا به طور نجومی بالاست و بر اساس ارزش بازار در سطح بسیار بالایی قرار دارند.

    تنها 10 درصد جمعیت جهان حقیقتا ثروتمند هستند. در ضمن، 3 درصد جمعیت جهان به‌طور فضایی ثروتمند هستند. کسب‌وکارها و سرمایه‌گذاری‌ها تنها رابطی هستند که می‌توانند انباشتن چنین ثروت انبوهی را برای آدم‌ها میسر کنند.

    بزرگ ترین شرکت ها

    این فهرست اخیر بزرگ‌ترین شرکت های دنیا بر اساس ارزش بازار است:

    1. اکسان موبیل(385.65 میلیارد دلار)

    این یک شرکت عظیم و چند ملیتی نفت و گاز است که است و در ایروینگ، تکزاس در ایالات متحده واقع است. این شرکت جمعه‌ی اخیر 2 نایب‌رییس ارشد جدید را به نام‌های جک پی‌. ویلیام، 50 ساله، و دارن دبلیو. وودز، 49 ساله، معرفی کرد.

    2. اپل(378.25 میلیارد دلار)

    ارزش بازار اپل در 6 ماه اخیر از 656 میلیارد دلار به 378 میلیارد دلار کاهش یافته‌است که این افت چشمگیری است. این شرکت اخیرا شرکت بیتس الکترونیکس را با قیمت 3 میلیارد دلار خرید. این تلاشی بود تا دوباره تاج پادشاهی بارگیری موسیقی را به‌دست بیاورد.

    3. گوگل(259.13 میلیارد دلار)

    منبع اصلی سود گوگل از خدمات اَدوردز(خدمات تبلیغاتی، م.) است. گوگل یک شرکت‌ عظیم چندملیتی است که محصولات و خدمات مرتبط با اینترنت را، از قبیل موتورهای جست‌وجو، نرم‌افزار، رایانش ابری، و تبلیغات برخط ارائه می‌کند.

    4. وال‌مارت(258.49 میلیارد دلار)

    این یک شرکت‌ خرده‌فروشی چندملیتی است که فروشگاه‌های زنجیره‌ای با تخفیف‌های بزرگ بی‌شماری دارد.

    5. مایکروسافت(241.45 میلیارد دلار)

    این شرکت‌ غول‌پیکر، روی توسعه، تولید، فروش، اعطای گواهی‌نامه، و حمایت از نرم‌افزارهای رایانه‌ای، رایانه، وسایل الکترونیکی، و سایر خدمات الکترونیکی تمرکز دارد.

    6. جنرال الکترونیک(236.04 میلیارد دلار)

    این شرکت‌، در کسب‌وکارهای فناوری، زیرساخت، کالاهای مصرفی و صنعتی و تامین مالی بلندمدت یکی از سردمداران است.

    7. جانسون‌اند جانسون(234.67 میلیارد دلار)

    این شرکت‌ که در 1886 بنیان نهاده‌شد، در صنایع پزشکی و دارویی سردمدار است.

    8. آی‌بی اِم(233.68 میلیارد دلار)

    این شرکت‌ بین‌المللی ماشین‌آلات تجاری یکی از بزرگ‌ترین شرکت های فناوری و مشاوره در دنیا است. مجله‌ی فورسز اخیرا گزارشی را درباره‌ی مدیرعامل سابق آی‌بی‌اِم به نام سان پالمیسانو چاپ کرد که توضیح می‌داد او چگونه توانسته‌است قیمت سهام شرکت‌ را بالا ببرد. در ضمن، مجله‌ی بلومبرگ بیزینس‌ویک گزارشی درباره‌ی این چاپ کرد که چگونه جینی رومتی، مدیرعامل جانشین پالمیسانو سیلست‌های ناپایداری را به این شرکت‌ آورد.

    9. شِورون(221.82 میلیارد دلار)

    این شرکت‌ چندملیتی انرژی در بیش از 180 کشور حضور دارد.

    10. فایزر(221.82 میلیارد دلار)

    این یکی دیگر از شرکت های عظیم دارویی است که در نیویورک واقع است.

    بعضی دیگر از شرکت های عظیم بر اساس ارزش بازار بریتِین‌شل با ارزش بازار 205.8  میلیارد دلار است، در حالی که اچ‌اس‌بی‌سی در لندن 189.9 میلیارد دلار ارزش بازار دارد. در آسیا، بزرگ‌ترین شرکت‌ سامسونگ، با ارزش بازار 199.18 میلیارد دلار است. ارزش بازار تویوتا در ژاپن معادل 169.45 میلیارد دلار است.

    برچسب ها