عصر خودرو

تداوم بحران در پتروناس مالزی و اخراج صدها نفر

عصر بازار- شرکت ملی نفت و گاز مالزی (پتروناس) که پیش از این شمار زیادی از کارمندان خود را اخراج کرده بود، در پی تداوم کاهش بهای جهانی نفت اقدام به اخراج صدها تن دیگر از نیروهای خود برای کاهش فشار مالی به این شرکت می کند.

تداوم بحران در پتروناس مالزی و اخراج صدها نفر
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، منابع آگاه اعلام کردند که گروه نفتی پتروناس بار دیگر تعدیل نیروی انسانی را در زیرمجموعه های خود که سهام آنها در بورس عرضه شده اند، انجام خواهد داد.
    پتروناس که بخش اعظمی از درآمدهای نفت و گاز مالزی را کسب می کند و تامین بخشی از بودجه این کشور را بر عهده دارد، در بیانیه ای در ماه مارس سال جاری میلادی اعلام کرده بود که یکهزار نفر را اخراج می کند.
    این بیانیه پس از آن صادر شد که پتروناس همگام با شرکت های نفتی بزرگ جهان از جمله 'رویال داچ شل' عنوان کرده بود هزینه های خود را طی چهار سال آینده 11 میلیارد و 400 میلیون دلار کاهش خواهد داد.
    براساس آخرین گزارش سالانه پتروناس، این شرکت در پایان سال گذشته میلادی 53 هزار کارمند در بخش های مختلف داشته است.
    پتروناس که به واسطه کاهش بهای جهانی نفت بخش قابل توجهی از درآمد خود را از داده است، اسفند ماه سال گذشته نیز اقدام به کاهش نیروی انسانی کرد و کارمندان و متخصصان ایرانی این شرکت مالزیایی نیز از این روند بی نصیب نماندند.
    به نوشته روز چهارشنبه تارنمای مالیزیاکینی، شرکت پتروناس اعلام کرد که استراتژی های کاری خود را براساس تغییرات موجود مورد بررسی قرار خواهد داد.
    این شرکت تصریح کرد که تغییرات در تمامی بخش های گروه پتروناس اعمال خواهد شد و در زمان مناسب جزئیات آن به اطلاع عموم خواهد رسید.
    گروه پتروناس سه زیر مجموعه مهم دارد که سهام آنها در بورس عرضه شده است. این زیرمجموعه ها شامل گروه 'پتروناس کمیکال'، 'پتروناس گاز' و 'پتروناس داگانگان' هستند که براساس آخرین گزارش سالانه پتروناس، به ترتیب دارای چهار هزار و 659 نیرو، دو هزار و 187 نیرو و یکهزار و 900 هستند.

    برچسب ها