عصر خودرو

سپتامبر کم‌مشتری در بازار فولاد;

تقاضای ناامیدکننده فولاد، بازار سنگ‌آهن جهانی را نزولی کرد

عصر بازار- در حالی که تحلیلگران اعلام کردند افزایش میزان تقاضای فولاد در ماه سپتامبر ۲۰۱۶ کمتر از حد انتظار بوده است، قیمت فولاد در معاملات آتی روز چهارشنبه چین کاهش یافت تا قیمت سنگ‌آهن نیز با افت مواجه شود.

تقاضای ناامیدکننده فولاد، بازار سنگ‌آهن جهانی را نزولی کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، قیمت فولاد در جولای و آگوست 2016 بیش از 10 درصد رشد داشته است و معامله‌گران پیش‌بینی می‌کنند که پس از رکود فصل تابستان، میزان خرید در فصل پاییز بهبود یابد. اما برخی تحلیگران اعلام کردند که تقاضا در ماه سپتامبر در حد انتظار قوی نبوده است.

    ژائو، چائویو، تحلیلگر بازار آتی در شن‌ژن گفت: «در کل ماه سپتامبر بهبود قدرتمندی در تقاضا شکل نگرفت، که عمدتا به دلیل کسادی بخش املاک بوده است. با وجود این، قیمت‌ها همچنان زیر هزینه‌ برخی شرکت‌ها سقوط کرده‌اند. قیمت‌ها احتمالا در آینده نزدیک در محدوده کوچکی نوسان کنند.»

    هر تن میلگرد در بازار آتی شانگهای بار افتی 0.6 درصدی 2249 یوآن (337.11 دلار) معامله شد. قیمت سنگ‌آهن در بورس آتی شانگهای نیز بدون تغییر 397 یوآن به ازای هر تن ثابت ماند.

    بر اساس TSI، قیمت هر تن سنگ‌آهن برای تحویل فوری به بندر تیانجین چین در روز سه‌شنبه بدون تغییر 55 دلار و 30 سنت معامله شد.

    برچسب ها