عصر خودرو

یک مقام مسئول خبر داد:

مذاکرات جدید ایران و ترکمنستان برای سوآپ گاز به ترکیه

عصر بازار- مدیر عامل شرکت ملی صادرات گاز با اشاره به مذاکرات جدید گازی ایران و ترکمنستان، اعلام کرد: محور این گفتگوها سوآپ گاز ترکمنستان از مسیر ایران به ترکیه است.

مذاکرات جدید ایران و ترکمنستان برای سوآپ گاز به ترکیه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، شرکت ملی نفت، علیرضا کاملی با اشاره به افزایش صادرات گاز طبیعی ایران، گفت: هم اکنون به طور متوسط روزانه حدود 32 میلیون مترمکعب گاز طبیعی توسط ایران صادر می‌شود.

    مدیر عامل شرکت ملی صادرات گاز با اعلام اینکه حجم تولید گاز طبیعی ایران تا سه سال آینده بیش از 300 میلیون مترمکعب در روز افزایش می‌یابد، تصریح کرد: از این رو به تناسب افزایش تولید باید حجم صادرات گاز به میزان چشمگیری افزایش یابد.

    این مقام مسئول از تلاش برای متنوع سازی سبد قراردادهای صادراتی گاز کشور خبر داد و افزود: مذاکره‌های مربوط به قراردادهای صادرات گاز در سطح بین‌الملل طولانی مدت بوده و الزاماتی را برای طرفین ایجاد می‌کند، در این زمینه تلاش می‌شود تا تمام راه‌های ممکن بررسی و محلی مناسب برای صادرات گاز تولیدی انتخاب شود.

    کاملی از بررسی و مذاکره در مورد گزینه‌های مختلف برای انجام سوآپ گاز خبر داد و یادآور شد: هم اکنون پیشنهاداتی در مورد سوآپ گاز ترکمنستان به ترکیه و کشورهای دیگر در حال بررسی بوده و پیش بینی می‌شود که از این گاز بتوان برای انتقال به جنوب استفاده کرد.  

    به گفته وی، هم اکنون ایران گاز تحویلی از جمهوری آذربایجان را از طریق مرز آستارا دریافت و از طریق مرز جلفا به نخجوان سوآپ می‌کند.

    برچسب ها