عصر خودرو

قیمت جهانی نفت افزایش یافت

عصر بازار- در پی کاهش موجودی ذخایر آمریکا و آمار واردات قدرتمند ژاپن، قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه افزایش یافت.

قیمت جهانی نفت افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت با رشدی 14 سنتی 43 دلار و 44 سنت معامله شد. این در حالی است که قیمت هر بشکه نفت برنت نیز با رشدی 56 سنتی به 46 دلار و 54 سنت رسید.

    معامله‌گران اعلام کردند علت اصلی رشد قیمت نفت WTI آمار موسسه نفت آمریکا بوده که نشان داده موجودی ذخایر نفتی آمریکا برای سومین هفته متوالی با افتی 7.5 میلیون بشکه‌ای به 507.2 میلیون بشکه رسیده است. فعالان بازار انتظار دارند که موجودی ذخایر رشدی 3.4 میلیون بشکه‌ای را تجربه کنند.

    آمار ذخایر رسمی قرار است در ادامه روز چهارشنبه توسط اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر شود. روز چهارشنبه، «چهارشنبه بزرگ» برای معامله‌گران نفتی خواهد بود، نه تنها نشست سیاست‌گذاری فدرال رزرو بلکه ارقام موجودی نفت خام EIA نیز امروز منتشر خواهد شد. معامله‌گران همچنین اعلام کردند که نفت برنت با توجه به آمار واردات قدرتمند ژاپن حمایت شده است.

    بر اساس آمار وزارت دارایی در روز چهارشنبه، واردات نفت خام ژاپن در ماه آگوست 0.5 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.  ژاپن چهارمین خریدار بزرگ نفت دنیاست و در ماه گذشته 3.38 میلیون بشکه نفت خام وارد کرده است.

    در حالی که صادرکنندگان در سراسر دنیا در نزدیکی مقادیر بالا نفت تولید می‌کنند، به طور کلی، بازارهای نفتی همچنان با عرضه مازاد مواجه هستند.

    قرار است تولیدکنندگان نفت اوپک و روسیه هفته آینده در الجزایر در خصوص اقداماتی برای کاهش عرضه مازاد به بحث و تبادل نظر بپردازند اما تحلیلگران اعلام کردند که این موضوع تاثیر چندانی روی تولید نخواهد داشت.

    گروه BMI در این خصوص اعلام کرد: «اعضای اوپک روی فریز تولید به توافق نخواهند رسید. تنش‌های سیاسی از این اقدام جلوگیری خواهد کرد و تک تک اعضا به حفظ سهم بازار خود در برابر کشورهای غیراوپکی ادامه خواهند داد. حتی اگر توافق بر سر فریز نفتی حاصل شود، اثر اندکی روی بازار جهانی نفت خواهد گذاشت چرا که اکثر اعضای اوپک در حال حاضر به اوج ظرفیت تولید خود رسیده‌اند.»

    برچسب ها