عصر خودرو

در بورس کالای ایران رقم خورد؛

رشد ۱۱۵ درصدی حجم معاملات آتی سکه

عصر بازار- حجم معاملات آتی سکه طی روز دوشنبه به ۴ هزار و ۳۳۴ قرارداد با ارزش ۵۱۱ میلیارد ریال رسید که نسبت به یکشنبه گذشته رشد ۱۱۵ درصدی را تجربه کرد.

رشد ۱۱۵ درصدی حجم معاملات آتی سکه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، با وجود این که روز سه‌شنبه، بازارهای ایران تعطیل و بسته بود، اما افزایش قیمت بهای اونس و رشد سکه در روز دوشنبه موجب افزایش تقاضای معامله گران شده بود.

    به این ترتیب، بازار آتی سکه بورس کالای ایران روز دوشنبه شاهد رشد قیمت ها بود، به طوری که سکه در سررسید آبان ماه با نرخ یک میلیون و 129هزار تومان معامله شد و افزایش 0/27 درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که سکه تحویل دی ماه با قیمت یک میلیون و 142هزار تومان معامله شد که رشد0/2 درصدی را در این روز به ثبت رساند.

    همچنین قرارداد تحویل اسفندماه نیز با قیمت یک میلیون و 156 هزار تومان معامله شد و افزایش 0/23درصدی را تجربه کرد. سکه تحویل اردیبهشت سال آتی هم با 0/27 درصد رشد با قیمت یک میلیون و 171 هزار تومان به فروش رسید.

    در پایان سررسید تیر ماه سال آینده نیز با نرخ یک میلیون و 189 هزار تومان معامله شد و افزایش معادل 0/3 درصد را ثبت کرد.

    در بازار سکه نقدی چه گذشت؟

    روز دوشنبه، همسو با رشد قیمت دلار، سکه تمام بهار آزادی نیز افزایش قیمت را تجربه کرد و با 3 هزار تومان افزایش به بهای یک میلیون و 115 هزار تومان رسید. در کنار رشد دلار، افزایش تقاضا و پایین نیامدن بهای اونس در بازارهای جهانی از عوامل دیگری بودند که قیمت سکه را بالا بردند.

    بر این اساس قیمت سکه بهار آزادی در این روز با سه هزار تومان افزایش معادل یک میلیون و 115 هزار تومان اعلام شد، سکه امامی نیز معادل یک میلیون و 115 هزار و 700 تومان به فروش رسید که نسبت به روز یکشنبه  دو هزار و 100 تومان افزایش قیمت را تجربه کرد.

    نیم‌سکه و ربع سکه نیز با هزار تومان افزایش قیمت نسبت به روز یکشنبه گذشته معامله شدند، سکه گرمی و هر گرم طلای 18 عیار نیز به ترتیب معادل 188 هزار تومان و 113 هزار و 541 تومان به فروش رسیدند نسبت به روز یکشنبه اخیر دو هزار و 12 تومان افزایش قیمت را تجربه کرد.

    برچسب ها