عصر خودرو

پذیرش اوراق مشارکت شهرداری مشهد در فرابورس ایران از ۱۱ شهریور

عصر بازار: اوراق مشارکت شهرداری مشهد از روز ۱۱ شهریورماه همزمان با گشایش نماد در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران پذیرش می‌شوند.

پذیرش اوراق مشارکت شهرداری مشهد در فرابورس ایران از ۱۱ شهریور
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، پذیرش اوراق مشارکت شهرداری مشهد به منظور تأمین بخشی از منابع مالی پروژه خط 3 قطار شهری مشهد با مجوز بانک مرکزی از روز چهارشنبه 11 شهریورماه در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران انجام می‌شود.
    بر اساس این گزارش، مبلغ کل اوراق 4 هزار و 858 میلیارد و 100 میلیون ریال با قیمت اسمی هر ورقه یک میلیون ریال به صورت 3.5 ساله است و سود آن به صورت سه ماه یکبار پرداخت می‌شود.
    طبق این گزارش، بانک شهر به عنوان عامل فروش، ضمانت پرداخت اصل و سود اوراق را در سررسیدهای مقرر بر عهده دارد ضمن آنکه شهرداری مشهد و وزارت امور اقتصادی و دارایی هریک به میزان 50 درصد، بازپرداخت اصل و سود این اوراق را تضمین کرده‌اند.
    اوراق شهرداری مشهد، در سه نماد جداگانه پذیرش شده و توسط بازارگرانان مستقل بازارگردانی خواهد شد؛ اوراق خریداری شده در هر نماد، صرفا در همان نماد و با مظنه‌های تعیین شده توسط بازارگردان همان نماد قابل معامله هستند.
    از مجموع 4 میلیون و 858 هزار و 100 ورقه، تعداد 2 میلیون و 358 هزار و 100 ورقه در نماد "مشهد 971" پذیرش شده و کارگزاری شهر با روش بازارگردانی مبتنی بر مذاکره با تعهد خرید روزانه حداکثر 10 هزار ورقه از هر کد معاملاتی و در مجموع 110 هزار ورقه، بازارگردانی خواهد کرد.
    همچنین، یک میلیون و 500 هزار ورقه در نماد "مشهد 972" توسط کارگزاری ارگ هومن بازارگردانی می‌شود که تعهد سقف خرید آن در هر کد معاملاتی 7 هزار و 500 ورقه و مجموعاً 75 هزار ورقه تعیین شده است.
    یک میلیون ورقه باقی مانده نیز در نماد "مشهد 973" توسط تامین سرمایه لوتوس پارسیان و با روش مبتنی بر حراج بازارگردانی می‌شود و کارگزاری پارسیان به عنوان کارگزار بازارگران آن معرفی شده است ضمناً نحوه بازارگردانی اوراق در این نماد متعاقبا اعلام خواهد شد.
    گفتنی است، تاریخ سررسید اوراق مشارکت شهرداری مشهد، 21 دی‌ماه 1397 خواهد بود.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو