عصر خودرو

ضرورت تشکیل بانک نفت و انرژی برای ایجاد رونق اقتصادی

عصر بازار- یک کارشناس اقتصادی گفت: برای ایجاد رونق در بازار و تحول در بخش های مختلف اقتصادی, اجتماعی و فرهنگی تشکیل بانک نفت و انرژی الزامیست.

ضرورت تشکیل بانک نفت و انرژی برای ایجاد رونق اقتصادی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد کهندل کارشناس اقتصادی با بیان اینکه حمایت از جذب سرمایه گذاری در بخش نفت و انرژی از برنامه های دولت در جهت رونق اقتصادی است گفت: در شرایط پسابرجام و در فضایی که رونق اقتصادی در همه بخش های کشور یک ضرورت است تشکیل بانک نفت و انرژی از اهمیت بالایی برخوردار است.

    وی افزود: تاسیس بانک تخصصی در حوزه انرژی با ساز و کاری مبتنی بر فعالیت اقتصادی در سرمایه گذاری های نفت، گاز و پتروشیمی می تواند به دولت در جهت رسیدن به هدف خود کمک کند.

    کهندل در ادامه یادآور شد: با این حال در شرایط فعلی برای ایجاد رونق در بازار و تحول در بخش های مختلف اقتصادی, اجتماعی و فرهنگی تشکیل بانک نفت و انرژی الزامیست. درحال حاضر ساختار بانکی کشور نه در ارتباط با مصرف منابع مالی یک ساختار مناسب و بهینه ای دارند و نه در ارتباط با بانکداری اسلامی.

    این کارشناس اقتصادی در پایان گفت: این موارد در ساختار نظام بانکی نیاز به بازنگری دارد از طرفی برای نوع تقاضای مالی در جامعه اقتصادی نیازمند تجدید ساختار هستیم تا متناسب با نیازهای اقتصادی تمهیداتی را فراهم کنیم.

    برچسب ها