عصر خودرو

همایش اقتصادی مشترک ایران و جمهوری آذربایجان برگزار شد

عصر بازار- در چارچوب نمایشگاه تخصصی ایران پروژه، همایش اقتصادی مشترک ایران و جمهوری آذربایجان در باکو برگزار شد .

همایش اقتصادی مشترک ایران و جمهوری آذربایجان برگزار شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا ، در این همایش مشترک که با حضور جعفر سرقینی معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران، محسن پاک آیین سفیر کشورمان در جمهوری آذربایجان ، رفعت محمد اف رئیس اتحادیه ترویج صادرات و سرمایه گذاری آذپرومو جمهوری آذبایجان و نیز جمعی از مسئولان و نمایندگان محافل کاری دو کشور، برگزار شد، راهکارهای توسعه روابط بخش خصوصی، اجرای طرح های مشترک و سرمایه گذاری های متقابل در حوزه های اقتصادی مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفت .
    جعفر سرقینی معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت ، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی در این همایش با اشاره به سطح عالی روابط سیاسی دو کشور گفت، روابط اقتصادی فیمابین نیز باید هم تراز با روابط سیاسی شود .
    به گفته وی، بر اساس توافقات حاصله میان دو کشور معافیت ها و حمایت های متقابل برای بخش خصوصی با هدف توسعه هر چه بیشتر روابط اقتصادی میان ایران و جمهوری آذربایجان پیش بینی شده است.
    معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران از کارآفرینان خواست تا از این تسهیلات ایجاد شده در هر دو کشور برای بخش خصوصی حد اکثر بهره مند شوند و گامهای لازم برای گسترش روابط بازرگانی فیمابین بردارند .
    سرقینی همچنین بر ضرورت گسترش همکاری در حوزه سرمایه گذاری تاکید کرد و گفت: گسترش همکاری میان شرکتهای خصوصی ایران و جمهوری آذربایجان به تعمیق روابط اقتصادی دو کشور کمک خواهد کرد.
    رفعت محمد اف رییس اتحادیه ترویج صادرات و سرمایه گذاری آذپرومو جمهوری آذربایجان نیز با اشاره به توسعه قابل توجه روابط اقتصادی و بازرگانی این کشور و جمهوری اسلامی ایران، فعالیت کمیسون بین دولتی دو کشور در این زمینه را موثر دانست.
    به گفته وی، برگزاری مرتب همایش های اقتصادی جمهوری آذربایجان و ایران و نیز دیدارهای مسئولان اقتصادی نتیجه خوبی داشته و شاخص های اقتصادی اخیر نیز بیانگر این مهم است.
    محمد اف گفت: همزمان با توسعه روابط بازرگانی ایران و جمهوری آذربایجان همکاری در بخش سرمایه گذاری نیز گسترش می یابد و در حال حاضر 450 شرکت ایرانی با سرمایه گذاری در حوزه های مختلف در جمهوری آذربایجان فعالیت می کنند .
    محسن پاک آیین سفیر جمهوری اسلاتمی ایران نیز با اشاره به علاقه مندی کشورمان برای تقویت روابط اقتصادی با جمهوری آذربایجان، برگزاری همایش اقتصادی مشترک را از لحاط تعمیق روابط اقتصادی دو طرف و ایجاد امکان همکاری های جدید میان بخش خصوصی مهم توصیف کرد .
    سفیر ایران در باکو ضمن تقدیر از تصمیم شرکت ' متانت ' جمهوری آذربایجان برای سرمایه گذاری در ایران و ساخت کارخانه تولید گچ، همچنین خاطر نشان کرد هیات اقتصادی جمهوری آذربایجان هفته آینده به منظور بررسی جزییات ساخت کارخانه داروسازی در این کشور به ایران سفر خواهد کرد .
    پاک آیین همچنین یاد آور شد، ساخت کارخانه مشترک خودروسازی ایران و جمهوری آذربایجان در کوی صنعتی نفتچالا واقع در 168 کیلومتری جنوب باکو در سال 2017 میلادی به پایان خواهد رسید.
    در این همایش راهکارهای گسترش همکاری کارآفرینان ایران و جمهوری آذربایجان در حوزه های نفت و گاز، ساختمان، تولید مصالح ساختمانی، کشاورزی، بهداشتی، آب و برق و انرژی مورد بحث و برسی قرار گرفت.
    نمایشگاه سه روزه ایران پروژه روز گذشته ( دوشنبه ) طی مراسمی با حضور معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت کشورمان و معاون اقتصاد جمهوری آذربایجان در محل مرکز نمایشگاهی باکو گشایش یافت.
    در این نمایشگاه بیش از 50 شرکت جمهوری اسلامی ایران فعال در حوزه های نفت و گاز و پتروشیمی، ساختمان و انرژی، خودروسازی، آب و برق و خدمات فنی و مهندسی توانمندی های خود را به دید نمایش گذاشتند .

    برچسب ها