عصر خودرو

افزایش ۱۴ درصدی زیان خالص "تمحرکه" در اطلاعیه جدید

عصر بازار- ماشین سازی نیرو محرکه به ازای هر سهم شرکت برای سال مالی منتهی به ۱۳۹۵/۱۲/۳۰بر اساس عملکرد سه ماهه حسابرسی نشده با سرمایه ۱۲۱,۸۴۳ میلیون ریال مبلغ ۳۳ ریال زیان پیش بینی کرد.

افزایش ۱۴ درصدی زیان خالص "تمحرکه" در اطلاعیه جدید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، به ازای هر سهم "تمحرکه" در سه ماه ابتدایی سال مبلغ 28 ریال زیان با پوشش 85 درصدی بودجه سالانه محقق شده، این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل به ازای هر سهم زیان 152 ریالی به دست آمده بود. همچنین مبلغ زیان هر سهم بودجه امسال نسبت به عملکرد حسابرسی شده سال گذشته  96 درصد کاهش یافته، که حدود 85 درصد این کاهش زیان هر سهم  به دلیل کاهش زیان خالص شرکت و مابقی افزایش سرمایه می باشد، به گونه ای که زیان به ازای هر سهم از مبلغ 829 ریال در سال گذشته به مبلغ 33 ریال زیان در بودجه امسال رسیده است.
    براین اساس، علی رغم کاهش 85 درصدی زیان خالص شرکت، فروش شرکت 7,924 میلیون ریال یا به عبارتی 25 درصد کاهش یافته،اما به دلیل کاهش حدود 56 درصدی بهای تمام شده کالای فروش رفته زیان ناخالص شرکت در سال گذشته تبدیل به 3,683 میلیون ریال سود ناخالص در بودجه امسال شده است.
    از طرفی حدود 75 درصد هزینه های عمومی اداری شرکت کاهش یافته اما به دلیل افزایش 220 درصدی هزینه های عملیاتی، شرکت زیانده شده است، با این وجود به دلیل کاهش حدود 51 درصدی هزینه های مالی و تبدیل 325 میلیون ریال هزینه متفرقه سال گذشته به 2,500 میلیون ریال درامد متفرقه در بودجه امسال، در مجمموع میزان زیان شرکت 250 میلیون ریال کاهش یافته به گونه ای که زیان خالص شرکت معادل 4,067 میلیون ریال پیش بینی شده است.
    شایان ذکر است در اطلاعیه قبلی به ازای هر سهم تمحرکه مبلغ 110 ریال زیان پیش بینی گردیده بود، که به دلیل افزایش سرمایه شرکت در گزارش جدید مبلغ زیان هر سهم تا 33 ریال کاهش یافته، همچنین بهای تمام شده و هزینه های عملیاتی در گزارش جدید به ترتیب 300 و 200 میلیون ریال افزایش داشته است. به عبارتی زیان خالص شرکت در اطلاعیه جدید  14 درصد افزایش داشته است.

    برچسب ها