عصر خودرو

از سوی موسسه اعتبارسنجی «مودیز» اعلام شد

کاهش ۰.۲ درصدی چشم‌انداز رشد اقتصادی جهان

عصر بازار: نوسانات اقتصادی چین و آمریکا و باقی ماندن برزیل و روسیه در وضعیت رکودی، موسسه اعتبارسنجی مودیز را برآن داشت تا پیش‌بینی خود از چشم‌انداز رشد اقتصادی جهان را برای سال ۲۰۱۶ میلادی کاهش دهد.

کاهش ۰.۲ درصدی چشم‌انداز رشد اقتصادی جهان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵:۰۰

    به‌گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، موسسه اعتبارسنجی مودیز، در تازه‌ترین گزارش خود، چشم‌انداز رشد اقتصادی جهان را برای سال 2016 کاهش داده که این اقدام مودیز، درست پس از گذشت 10 روز از آخرین گزارش خود از چشم‌انداز رشد اقتصادی جهان در سال آینده، باعث تعجب بسیاری از اقتصاددانان شده است.

    بر اساس این گزارش، موسسه مودیز در به‌روزرسانی جدید خود، نرخ رشد اقتصادی در سال آینده را برای 20 اقتصاد برتر جهان، به‌طور میانگین 2.8 درصد اعلام کرده، درحالی‌که این موسسه در پیش‌تر این نرخ را سه درصد پیش‌بینی کرده بود. گفته می‌شود کاهش جدید نرخ رشد اعلامی ازسوی مودیز، منعکس کننده اطلاعات جدیدی است که پس از آخرین گزارش این موسسه، در دسترس قرار گرفته است.

    همان‌طور که انتظار می‌رفت، به‌دلیل کاهش صادرات، رشد اقتصادی چین، ژاپن و کره‌جنوبی در گزارش جدید موسسه مودیز، تنزل یافته است. اقتصادهای نوظهوری چون ترکیه و آفریقای جنوبی نیز با کاهش چشم‌انداز رشد اقتصادی در سال آتی روبرو شده‌اند.

    در گزارش مودیز آمده است: سیاست‌های پولی چین، نظیر اجرای برنامه محرک‌های پولی، بسیار وسیع‌تر و بزرگتر از آنچه که انتظار می‌رفت، بوده‌است. این مساله نشان می‌دهد شرایط واقعی اقتصادی از آنچه که پیش‌تر تصور می‌شد ضعیف‌تر است.

    این گزارش ادامه می‌دهد: به دلیل تبعات منفی افزایش قدرت دلار بر اقتصاد آمریکا، چشم‌انداز رشد اقتصادی این کشور در سال 2016 را اندکی کاهش داده و از نرخ 2.8 درصد پیشین، به نرخ 2.6 درصد رسانده‌ایم؛ بااین‌حال، و به‌رغم تلاطمات اخیر در یونان، نرخ رشد اقتصادی حوزه یورو، بدون تغییر، برای سال‌های 2015 و 2016، به‌ترتیب یک و دو درصد پیش‌بینی شده است.

    این گزارش می‌افزاید: برون‌داد اقتصادی برزیل در سال 2016 میلادی، یک درصد و روسیه نیز حداکثر 1.5 درصد کاهش می‌یابد. مودیز همچنین اعلام کرد: طی 18 ماه اخیر، قیمت بسیاری از مواد خام اولیه نظیر نفت، در بازارهای جهانی به شدت کاهش یافته که کندی رشد اقتصادی چین، به‌عنوان اصلی‌ترین مصرف‌کننده مواد خام در جهان، بیش از پیش بر افت قیمت‌ها فشار وارد خواهد کرد.

    برچسب ها