عصر خودرو

در گفت و گو با عضو کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح شد؛

عیدی ۲۶۵۰میلیارد تومانی بورس کالا به گندمکاران

عصر بازار- عضو کمیسیون کشاورزی مجلس معتقد است، در شرایطی که دولت برای تامین مطالبات گندمکاران با مشکل مواجه شده است، ابزارهای بازار سرمایه به کمک دولت آمده به طوریکه انتشار اوراق سلف موازی گندم در بورس کالای ایران توانست ۲۶۵۰میلیارد تومان برای گندمکاران تامین مالی کند.

عیدی ۲۶۵۰میلیارد تومانی بورس کالا به گندمکاران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، شمس الله شریعت نژاد به انتشار اوراق سلف موازی گندم که به تازگی از سوی شرکت بازرگانی دولتی به منظور پرداخت مطالبات گندم کاران در بورس کالا منتشر شد اشاره کرد و گفت: انتشار این اوراق طبق مصوبه اخیر مجلس صورت گرفته است که بر اساس آن به دولت مجوز داده شد تا با انتشار اوراق نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام کند زیرا دولت درخواست داشت تا با انتشار اوراق بتواند بخشی از بدهی خود به پیمانکاران و گندم کاران را پرداخت کند.

    وی افزود: به این ترتیب دولت با انتشار موفق اوراق سلف موازی گندم در بورس، توانست بخش قابل توجهی از بدهی خودبه گندمکاران را پرداخت کند.

    عضو کمیسیون کشاورزی مجلس به مزیت انتشار این اوراق اشاره کرد و افزود: انتشار اوراق سلف موازی باعث می شود که به سمت رونق تولید حرکت کنیم زیرا در شرایط فعلی برای افزایش درآمد بنگاه ها، انتشار اوراق در ساختاری نظامند از بهترین روش ها به شمار می رود و به این ترتیب باید تامین مالی از طریق بورس کالا دنبال شود.

    به گفته این نماینده مجلس، انتشار اوراق سلف موازی گندم در بورس کالا رویکرد منطقی است که دولت در پیش گرفته است به طوری که دولت می تواند این اوراق را در کالاهای استراتژیک دیگر و طرح های مشابه نیز گسترش دهد.

    براساس این گزارش، از سال گذشته با مصوبه دولت، اجرای طرح قیمت تضمینی به جای خرید تضمینی دو محصول جو کرمانشاه و ذرت خوزستان در بورس کالای ایران به صورت پایلوت آغاز شد که این طرح امسال به معاملات این دو محصول در کل کشور تسری پیدا کرد. همچنین طی ماه های اخیر نیز وزیر جهاد کشاورزی دستور عرضه کالاهای اساسی کشاورزی در بورس کالا به منظور شفاف سازی معاملات و تعادل بازار را صادر کرده است که به این ترتیب شاهد رونق معاملات محصولات کشاورزی در بورس کالای ایران هستیم.

    برچسب ها