عصر خودرو

یک مقام مسوول:

توسعه میدان های نفتی ایران به شرکت های توانمند واگذار می شود

عصر بازار- معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران گفت: میدان های نفتی کشور بر اساس ظرفیت ها، قابلیت ها، پیشنهادهای فنی و آمادگی شرکت ها برای آغاز کار ، واگذار می شود.

توسعه میدان های نفتی ایران به شرکت های توانمند واگذار می شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نفت، «غلامرضا منوچهری» عصر دیروز (دوشنبه) پس از دیدار بیژن زنگنه وزیر نفت با «واگیت آل الکپروف»، مدیرعامل لوک اویل در جمع خبرنگاران؛ لوک اویل را یک شریک راهبردی برای ایران دانست و افزود: همکاری با دولت روسیه در برنامه ما قرار دارد.

    وی با اشاره به این که لوک اویل برای دو میدان قدیمی ایران یعنی آب تیمور و منصوری قرارداد محرمانه امضا کرده است، افزود: این شرکت اطلاعات این میدان را بررسی می کند و ما پس از دریافت پیشنهاد، جذابیت ها را بررسی خواهیم کرد.

    منوچهری تاکید کرد: حداقل سرمایه گذاری با حداکثر تولید در بلندمدت از اولویت های ما خواهد بود.

    معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران با اشاره به وجود رقابت میان شرکت های مختلف برای حضور در پروژه های نفتی ایران، گفت: ایران با بررسی پیشنهادها، بهترین گزینه را برای همکاری انتخاب می کند.

    منوچهری درباره رقم برآوردی ایران برای برداشت حداکثری از میدان های نفتی آب تیمور و منصوری اظهار کرد: این رقم پس از دریافت پیشنهادها و بررسی کارشناسان شرکت ملی نفت ایران و با توجه به دوره اجرایی قرارداد، استخراج می شود.

    مدیر عامل شرکت لوک اویل نیز به خبرنگاران گفت : برنامه ما این است نتایج مطالعات اولیه میدان های نفتی آب تیمور و منصوری را در آینده نزدیک به شرکت ملی نفت ایران تحویل دهیم.

    بر اساس این گزارش ، «لوک اویل» دومین شرکت بزرگ نفتی روسیه است که ظرفیت تولید نفت خام این شرکت در سال 2012 به طور میانگین یک میلیون و 900 هزار بشکه براورد شد.

    همچنین انجمن مهندسی نفت، مجموع ذخایر نفت لوک اویل را 19 میلیارد بشکه برآورد کرده که از نظر مالکیت ذخایر اثبات شده نفت و گاز در میان شرکت های غیردولتی، پس از اکسون موبیل، دومین شرکت بزرگ نفتی جهان به شمار می رود.

    دفتر مرکزی این شرکت در مسکو است و فعالیت های نفت و گاز گسترده ای در بیش از 40 کشور جهان دارد.

    برچسب ها