عصر خودرو

رئیس‌کل بانک مرکزی کانال تلگرام ایجاد کرد؛

واکنش تلگرامی سیف به FATF

رئیس پارلمان فرانسه به رئیس‌کل چه گفت؟

عصر بازار- رئیس‌کل بانک مرکزی در تلگرام خود راجع به حذف ایران از فهرست سیاه FATF نوشت:رئیس پارلمان فرانسه تعلیق ایران را عامل موثر فشار بر آمریکا برای اجرای تعهداتش در برجام می‌داند.

واکنش تلگرامی سیف به FATF
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، ولی‌اله سیف، رئیس‌کل بانک مرکزی در کانال تلگرامی که به تازگی راه‌اندازی کرده، در خصوص الحاق ایران به FATF نوشته است: "در ملاقاتی که با آقای بارتلون، رئیس پارلمان فرانسه داشتم، به نکته جالبی اشاره می‌کرد. "

    وی در ادامه نوشته است: "ایشان ضمن تاکید بر به کارگیری همه امکانات برای تحقق کامل مفاد برجام واعلام تعهد فرانسه به این امر، تعلیق نام ایران از لیست سیاه FATF را به عنوان یک عامل مؤثر فشار بر امریکا برای انجام تعهداتش در برجام می‌دانست. "

    رئیس‌کل بانک مرکزی کانال تلگرام خود را چهارشنبه 26 خرداد(15 جون2016) راه‌اندازی کرده و اولین پست تلگرامی خود را در تاریخ 20 شهریور امسال (10 سپتامبر) نوشته است. دومین پست وی، روز گذشته در تاریخ 29 شهریورماه(19 سپتامبر)، منتشر شده است.

    سیف همچنین در این کانال به سخنان محسن جلال‌پور، رئیس سابق اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران که نسبت به رفتار برخی بانک‌ها در مقابل مشتریان گلایه‌مند بود نیز توضیحاتی را ارایه کرده است: "ایشان(جلال‌پور) از رفتار برخی بانک‌ها در محاسبه نرخ سود تسهیلات، حتی در مواجهه با مشتریان شناخته شده و خوش‌حساب گلایه داشتند و خواهان توجه بانک مرکزی و برخورد با تخلفات بودند. البته تاکید و تصریح کردند که همه بانک‌ها این‌گونه نیستند و اذعان داشتند که اصلاحات قابل‌توجهی در سال‌های اخیر در حوزه بانکی اعمال شده است.

    به ایشان و جمع حاضر توضیح دادم که بازرسان بانک مرکزی، پیوسته به بازرسی نامحسوس از شعب بانکها و کنترل عملیات بانکی مبادرت می‌کنند و گزارش آنها، بررسی می‌شود و تاکنون پرونده‌های متعددی در هیات انتظامی تخلفات بانکها تشکیل و احکامی برای جریمه و برخورد صادر شده است. از ایشان خواستم نام بانک متخلف را برای بررسی بیشتر اعلام کنند، تا رسیدگی شود.

    آنچه لازم به تاکید می‌نماید، نگاه ریشه‌ای به مسائل بانکی و توجه به زمینه‌های شکل‌گیری مسائل امروزی است. خبرگان دلسوز می‌دانند که پیش‌زمینه حل معضل بزرگی چون نظام بانکی به عنوان یکی از حلقه‌های بزرگ سپهر اقتصادی کشور در گام نخست، نیازمند شناخت درست و واقع‌بینانه مساله از سوی همه عوامل درگیر و تصمیم‌گیر است تا با شناخت و تعریف درست صورت مساله بتوان نسبت به حل مشکلات اقدام کرد.

    خوشبختانه در دولت تدبیر و امید این مهم به خوبی انجام شده و نگاه کارشناسی نسبت به مسائل بانکی پدید آمده است. در پرتو این بینش و نگرش، دولت شامل شخص رئیس‌جمهور و معاون اول، وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و نیز بانک مرکزی، در چاره‌اندیشی برای از میان برداشتن موانع و حرکت به سمت پیشرفت، همگام و همنفس شده‌اند.

    در این میان، باعث تاسف است که برخی اقدام‌ها برای همراه شدن با استانداردهای جهانی، حساسیت‌های بیش از حد و به تبع آن، توقف‌هایی را ایجاد و در نتیجه سرعت را کند می‌کند".

    برچسب ها