عصر خودرو

ازسرگیری پروازهای بریتیش ایرویز به ایران

عصر بازار- رئیس هیئت مدیره بریتیش ایرویز با بیان اینکه تهران یکی از مهم‌ترین مقاصد هوایی منطقه خاورمیانه به شمار می‌رود اظهار کرد: پس از حدود چهار سال ارزیابی‌های مجدد اقتصادی و اخبار خوش اقتصادی که از ایران به گوش می‌رسید ما را به تهران بازگرداند.

ازسرگیری پروازهای بریتیش ایرویز به ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، الکس کروز در نشستی با اشاره به اهمیت پروازهای مستقیم این شرکت به تهران تأکید کرد: با توجه به آن که ایران از نظر موقعیت جغرافیایی در شرایط بسیار مطلوبی به سر می‌برد و امکان بالقوه قابل توجهی در سفر به دیگر کشورهای منطقه به وجود می‌آورد، پرواز مستقیم به این کشور برای شرکت بریتیش ایرویز اهمیت بسیار زیادی دارد.

    به گفته وی در حال حاضر و پس از چهار سال توقف، این شرکت انگلیسی شش پرواز در هفته با هواپیمای بوئینگ 777 به تهران برنامه‌ریزی کرده که امکان آن وجود دارد که در آینده نزدیک و با اضافه کردن پروازهای روز یکشنبه تمام روزهای هفته میان تهران و لندن پرواز مستقیم برقرار شود.

    رئیس هیئت مدیره بریتیش ایرویز با بیان اینکه تصمیم چهارسال قبل این شرکت برای توقف پروازها به ایران یک تصمیم اقتصادی بود اظهار کرد: ما در آن سال با توجه به بررسی دوباره شرایطمان تصمیم گرفتیم برخی از مقاصد را حذف کنیم که ایران یکی از آن‌ها بود، اما پس از ارزیابی‌های مجددی که از ابتدای سال جاری داشتیم تصمیم بر آن شد که بار دیگر پرواز مستقیم به تهران را از سر بگیریم.

    کروز ادامه داد: در سال جاری بریتیش ایرویز 20 مقصد جدید هوایی را به برنامه خود اضافه کرده که ایران یکی از آن‌هاست. ما در حال حاضر با 300 هواپیما به حدود 200 مقصد هوایی پرواز می‌کنیم و در طول سال حدود 43 میلیون مسافر را جابه‌جا می‌کنیم.

    وی درباره چگونگی تصمیم این شرکت برای بازگشت به آسمان ایران نیز گفت: می‌توان گفت که در این تصمیم بسیاری از متغیرها بار دیگر بررسی شدند. ما شرایط اقتصادی کشور میزبان را در رشد شاخص تولید ناخالص داخلی ( (GDP بررسی می‌کنیم و ایران با توجه به اقداماتی که در طول سال‌های گذشته داشته افق نسبتاً روشنی پیش پای ما قرار داد.

    رئیس هیئت مدیره بریتیش ایرویز اضافه کرد: قطعاً امضای توافقنامه هسته‌ای نیز برای ما مهم بود، اما برای بازگشت به ایران متغیرهای بسیاری بررسی شدند تا سرانجام تصمیم گرفتیم که سفرهای خود را از سر بگیریم.

    ایران از نظر شاخص رشد در صنعت هوانوردی موقعیت بسیار مطلوبی دارد که این در میان بسیاری از کشورهای منطقه وجود ندارد.

    کروز در پاسخ به سوالی درباره امکان سرمایه‌گذاری کلان در ایران نیز گفت: در حال حاضر ما به دنبال آن هستیم که قدم‌های ابتدایی خود در بازار ایران را به شکلی محکم برداریم. از این رو فعلاً برنامه‌ سفرهای هفتگی به ایران پیگیری می‌شود و در صورتی که بازار توان خود را نشان داد و شرایط بهتر شد می‌توان به دیگر گزینه‌ها نیز فکر کرد.

    وی ادامه داد: دولت ایران برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای برای رشد صنعت هوانوردی خود داشته است. در طول روزهایی که ما در فرودگاه امام خمینی حضور داشتیم دیدیم که ساخت ترمینال‌های جدید در دستور کار قرار گرفته که با تکمیل آن‌ها می‌توان انتظار داشت ظرفیت‌ها به شکل گسترده‌ای افزایش یابد. از این رو فکر کردن به دیگر گزینه‌ها نیز در آینده می‌تواند در دستور کار قرار گیرد.

    او در پاسخ به سوال دیگری درباره امکان برقراری پروازهای ارتباطی ـ کانکشن از ایران به دیگر مقاصد نیز اظهار کرد: در طول سال‌های گذشته شرکت‌های هواپیمایی امارات، قطر و شرکت هواپیمایی ترکیه اقدامات بسیار گسترده‌ای در حوزه پروازهای ارتباطی در ایران داشته‌اند. این را باید در نظر گرفت که این شرکت‌ها با توجه به تعداد ناوگانی که در اختیار دارند باید نسبت به ارائه پروازهای گسترده اقدام کنند. ما نیز به این موضوع فکر می‌کنیم، اما در حال حاضر این موضوع در برنامه‌های کوتاه‌مدت قرار ندارد و شاید سال آینده بتوان به آن فکر کرد.

    رئیس هیات مدیره بریتیش ایرویز در پاسخ به این سوال که آیا نبود چهارساله آن‌ها در بازار هوایی ایران به ضرر این شرکت تمام شده نیز تأکید کرد: قطعاً ما در این سال‌ها فرصت‌های بالقوه‌ای را از دست داده‌ایم، اما اگر چهار سال قبل تصمیم برای توقف پروازها گرفته شد به دلیل مسائل اقتصادی بود و امروز نیز شرایط خود را در بازار ایران از این منظر بررسی می‌کنیم.

    کروز با اشاره به ظرفیت بسیار بالای پروازهای تجاری و توریستی به ایران تأکید کرد: ما نام تهران را در مجله‌های هوایی خود ثبت کرده‌ایم تا به این ترتیب مجله‌ای که در مقابل چند میلیون نفر قرار می‌گیرد ایران را نیز به عنوان یک مقصد توریستی معرفی کند. امیدواریم که با این تبلیغات شرایط برای افزایش تعداد مسافرانی که به ایران سفر می‌کنند فراهم شود. البته ما در آغاز کار قرار داریم و تنها 22 روز از آغاز دوباره پروازهای مستقیم به تهران می‌گذرد و ارزیابی‌های دقیق‌تر برای حضور در آینده صنعت هوانوردی ایران باید پس از بررسی تمام این شرایط اتخاذ شود.

    وی خاطرنشان کرد: بریتیش ایرویز برنامه‌های خود را بر اساس اهداف خود در نظر می‌گیرد و ما در این حوزه کاری با برنامه‌های رقبا نداریم. استقبال ابتدایی از پروازهای مستقیم به تهران بسیار مناسب بوده و با توجه به اینکه معتقدیم ایران حرکت خوبی به سمت توسعه آغاز کرده علاقه داریم که در این مسیر سهمی داشته باشیم.

    برچسب ها