عصر خودرو

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

معاملات آتی ارز در بورس کالای ایران، آرامش اقتصادی را به دنبال دارد

عصر بازار: راه اندازی قراردادهای آتی ارز برای پوشش ریسک نوسانات قیمت از طریق ابزارهای مالی موجود در بورس کالای ایران برای اقتصاد کشور مفید است.

معاملات آتی ارز در بورس کالای ایران، آرامش اقتصادی را به دنبال دارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، عزت الله یوسفیان ملا عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان مطلب فوق و با اشاره به دلواپسی‌هایی پیرامون فساد، سفته‌بازی و رانت عده ای خاص در بازار ارز گفت: زمانی که حرف از معاملات آتی ارز آن هم در بورس کالای ایران مطرح می شود، این دلواپسی ها جای خود را به امنیت فکری و شفافیت قیمتی می دهد.

    وی افزود: در بازاری که نوسان زیادی باشد آن هم برای ارز، یک عده سود می کنند و یک عده ضرر، اما راه اندازی آتی ارز موجب خواهد شد تا دلالانی که از آشفته بازارها سوءاستفاده می کنند و به امید کسب سودهای آنی به خرید و فروش ارز می پردازند از این بازار خارج شوند.

    عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: اگربرای کنترل التهابات بازار ارز از بازاری شفاف کمک بگیریم، دیگر نگران آشفتگی این بازار نخواهیم بود.

    وی به مزیت معاملات آتی ارز اشاره کرد و اظهار داشت:با راه‌اندازی معاملات آتی ارز، اولا قیمت واقعی ارز کشف می‌شود و ثانیا از رانت اختلاف نرخ بازار آزاد و مرجع ارز جلوگیری می‌شود.

    یوسفیان در پایان در رابطه با آشفتگی بازار ارز گفت: بحران‌های بین‌المللی و تحریم‌ها به نوعی بر بخش‌های مختلف اقتصادی تأثیر‌گذار بوده است، اما چند عامل تأثیر‌گذار در نوسانات ارزی وجود دارد که به موقع و درست تصمیم نگرفتن از سوی متولیان ارزی کشور و عدم ثبات در تصمیمات اتخاذ شده، ازجمله عوامل تأثیر‌گذار بر التهابات و بهم‌ریختگی بازار ارز است.

    برچسب ها