عصر خودرو

رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تاکید کرد:

موانع توسعه صادرات محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی باید برطرف شود

عصر بازار- جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ظهر امروز (دوشنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار و به موضوع پیشرفت پروژه های اولویت دار اقتصاد مقاومتی وزارت امور اقتصادی و دارایی در سال ۹۵ پرداخته شد.

موانع توسعه صادرات محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی باید برطرف شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، اسحاق جهانگیری در این جلسه با اشاره به گزارشات ارائه شده، ضمن قدردانی از وزارت امور اقتصادی و دارایی به خاطر پیگیری های خوب برای اجرای پروژه های اولویت دار این دستگاه اجرایی در سال 95 اظهار کرد: پروژه‌های اولویت‌دار تحت مسئولیت این وزارتخانه، طرح‌هایی ملی و پراهمیت هستند که با عملیاتی شدن هر یک از آن‌ها، شاهد اتفاقاتی مثبت در فعالیت‌ها و برنامه‌های اقتصادی کشور خواهیم بود.

    وی همچنین با تاکید بر اهمیت تمرکز ویژه همه دستگاه‌های اجرایی بر پروژه‌های اولویت‌دار اقتصاد مقاومتی سال 95 خاطرنشان کرد: اگرچه باید بصورت ویژه بر این پروژه ها تمرکز شود اما باید توجه داشته باشیم که سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی فراتر از برنامه‌های اولویت‌دار سال 95 است و نباید برنامه‌های بلندمدت را از دستور کار خارج کنیم.

    وی همچنین با تاکید بر «ضرورت تدوین نقشه راه برای توسعه صادرات غیرنفتی به کشورهای هدف»، از وزارت امور اقتصادی و دارایی خواست، نقشه راهی در این زمینه تدوین شود تا مسیر توسعه صادرات به شکل منسجم‌تر و بر طبق برنامه زمان بندی دنبال شود.

    رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی صادرات محصولات پتروشیمی و فرآورده های نفتی را از اصلی ترین اقلام صادراتی کشور برشمرد و بر لزوم رفع موانع پیش روی توسعه صادرات این بخش تاکید کرد.

    سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی فراتر از برنامه های اولویت دار سال 95 است و نباید برنامه های بلندمدت را از دستور کار خارج کنیم
    وی همچنین از وزارت امور اقتصادی و دارایی خواست در کارگروهی با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مربوطه، در راستای تحقق رویکرد برونگرایی اقتصاد مقاومتی، موانع پیش روی توسعه صادرات محصولات پتروشیمی و فرآورده های نفتی را بررسی کنند.

    وی در ادامه این جلسه با بیان این‌که «برخی طرح ها و پروژه های اولویت دار سال 95 با آثار مثبت بیشتری برای مردم و فعالان اقتصادی همراه هستند»، گفت: رضایتمندی و رفاه مردم از اهمیت فراوانی برای دولت برخوردار است و لازم است برای شناسایی و اجرای این‌گونه طرح‌ها نظیر بهبود فضای کسب و کار و استقرار دولت الکترونیک تمرکز ویژه‌ای معطوف شود تا شاهد رضایتمندی هرچه بیشتر مردم از نتایج طرح ها و برنامه‌های دولت باشیم.

    جهانگیری همچنین با اشاره به گزارش ارائه شده از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی مبنی بر پیگیری برای تکمیل و اجرای طرح جامع مالیاتی کشور، خاطرنشان کرد: موضوع مالیات از اهمیت فراوانی برای دولت برخوردار است و انتظار می رود طرح جامع مالیاتی هرچه سریعتر تکمیل و اجرا شود.

    وی با تاکید بر اهمیت جذب سرمایه‌گذاری خارجی در کشور افزود: یکی از برنامه‌های اولویت‌دار وزارت امور اقتصادی و دارایی، جذب 7 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی است که باید با جدیت هرچه بیشتر دنبال شود تا شاهد آثار مثبت آن در اجرای طرح ها و پروژه های اقتصادی کشور باشیم.

    در این جلسه که وزرای امور اقتصادی و دارایی، نیرو، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، نفت، ارتباطات و فناوری اطلاعات، رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، معاون حقوقی رییس جمهور، رییس کل بانک مرکزی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، رییس سازمان امور مالیاتی کشور، رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران و رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی نیز حضور داشتند، گزارشی از پیشرفت پروژه های اولویت دار وزارت امور اقتصادی و دارایی در حوزه اقتصاد مقاومتی در سال 95 توسط دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ارائه شد.

    در این گزارش به سه برنامه ملی اقتصاد مقاومتی شامل پیشبرد برونگرایی اقتصاد، شفاف سازی و سالم سازی اقتصاد و مردمی کردن اقتصاد که مسئولیت پیگیری آن بر عهده وزارت امور اقتصادی و دارایی است، اشاره و سپس روند اجرای پروژه های زیرمجموعه این برنامه های ملی تشریح شد.

    در ادامه این جلسه برخی از پروژه های دوازده گانه اولویت دار وزارت امور اقتصادی و دارایی برای سال 95 مورد بررسی قرار گرفت و نماینده این وزارتخانه به تشریح روند اجرا، میزان پیشرفت و موانع فراروی اجرای این پروژه ها پرداخت که استقرار گمرک الکترونیک و یکپارچه، گسترش کامل بستر یکپارچه تبادلات الکترونیکی و اقتصادی(بیتا)، عملیاتی کردن مقررات و بهبود 8 پله ای رتبه کشور در سهولت کسب و کار، استقرار دولت الکترونیک، پیاده سازی کامل طرح جامع مالیاتی و جذب 7 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی از جمله این برنامه ها بود.

    برچسب ها