عصر خودرو

انتشار صورت مالی میاندوره سه ماهه "سفارس"

عصر بازار- سیمان فارس و خوزستان با سرمایه ۴,۵۰۰ میلیارد ریال، صورتهای مالی میاندوره سه ماهه منتهی به ۳۱/۰۵/۹۵ را به صورت حسابرسی نشده منتشر کرد، براین اساس به ازای هر سهم ۲ ریال زیان محقق کرده است.

انتشار صورت مالی میاندوره سه ماهه "سفارس"
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، در خصوص زیان 2 ریالی برای هر سهم در گزارش میان دوره ای سه ماهه ، باید توجه داشت که پیش بینی درآمد هر سهم شرکت برای سال مالی منتهی به 31/02/96  مبلغ 89 ریال می باشد ، که 94 درصداز آن مربوط به درآمد حاصل از سرمایه گذاری در شرکت های سرمایه پذیر است. این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته به ازای هر سهم "سفارس" 1 ریال زیان شناسایی شده است.
    مطابق استانداردهای حسابداری تنها پس از برگزاری مجامع عمومی عادی سالانه و تصویب سود نقدی شرکت های سرمایه پذیر و احراز حق دریافت سود ، درآمد حاصل از سرمایه گذاری ها در صورت سود و زیان شرکت لحاظ می گردد . بنابراین عدم شناسایی درآمد حاصل از سرمایه گذاری در دوره مالی میانی سه ماهه طبیعی بوده ، بدیهی است  تحقق نهایی درآمد حاصل از سرمایه گذاری در شرکت های مذکور در گزارش عملکرد 12 ماهه (بر اساس تصمیمات مجامع عمومی صاحبان سهام آنها ) منعکس خواهد شد .
    از طرفی این نکته را نباید از نظر دور داشت که  در صورت شناسایی سهم سود حاصل از سرمایه گذاری ها بر اساس عملکرد میان دوره ای سه ماهه منتهی به 1395/03/31 شرکت های سرمایه پذیر ، و تعدیل حساب های میان دوره ای سه ماهه مذکور از این بابت ، سود حاصل از سرمایه گذاری ها و طلب از شرکت های سرمایه پذیر هر یک به مبلغ 122.432 میلیون ریال افزایش خواهند یافت و درآمد هر سهم شرکت در میان دوره ای سه ماهه منتهی به 1395/05/31 از مبلغ 2 ریال زیان به مبلغ 20 ریال سود به ازای هر سهم با پوشش 23درصد از سود پیش بینی شده سال مالی جاری افزایش خواهد یافت .
    شایان ذکر است، طبق صورت وضعیت سرمایه گذاریها، گروه سایر محصولات کانی غیر فلزی 99.97 درصد سرمایه گذاری شرکت را به خود اختصاص داده است. از طرفی این شرکت سهام "سفانو" را به بهای تمام شده 284 میلیون ریال واگذار کرده و از این بابت سودی معادل 209 میلیون ریال شناسایی کرده است.

    برچسب ها