عصر خودرو

رئیس‌جمهور در دیدار روسای جمهور ونزوئلا و اکوادور

ایران از هر اقدامی برای بهبود قیمت نفت حمایت خواهد کرد

عصر بازار- روسای جمهور ایران، ونزوئلا و اکوادور در دیدارهای دوجانبه بر لزوم تلاش و وحدت برای ثبات قیمت نفت تاکید کردند و رئیس‌جمهور ایران تصریح کرد که تهران از هر اقدامی برای بهبود قیمت نفت حمایت خواهد کرد.

ایران از هر اقدامی برای بهبود قیمت نفت حمایت خواهد کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، رییس جمهوری اسلامی ایران در دیدار «رافائل کور‌ه‌آ» رییس جمهوری اکوادور ، با اشاره به اشتراکات گسترده ایران و اکوادور تصریح کرد که جمهوری اسلامی ایران از توسعه همکاری ها در همه حوزه ها با اکوادور استقبال می کند.

    حسن روحانی در این دیدار که عصر شنبه و در حاشیه اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در مارگاریتا ونزوئلا برگزار شد ،  با ابراز خرسندی از روابط رو به گسترش ایران و اکوادور گفت: پیوند های عمیق دو ملت و دو دولت و اهداف مشترک آنها در کنار اشتراک نظر فراوان دو کشور در مسایل بین المللی و منطقه ای ، ایجاب می کند که در همه حوزه ها روابط خود را بیش از پیش توسعه دهیم.

    رییس جمهوری ، لغو تحریمها را فرصت مناسبی برای گسترش روابط دو کشور دانست و گفت: کاملا آمادگی داریم تجربیات و توانمندی های خود را در حوزه های علمی ، فناوری و انرژی در اختیار کشور دوست خود اکوادور قرار دهیم.

    روحانی توسعه همکاری های بانکی میان دو کشور را ضروری برشمرد و اظهارداشت: برای ایجاد تحرک در روابط دو کشور بویژه در بخش های خصوصی ، توسعه همکاری های بانکی اهمیت بسزایی دارد.

    رییس جمهور با اشاره به نشست آتی تولیدکنندگان عضو و غیر عضو اوپک در الجزایر تصریح کرد که بی ثباتی و کاهش قیمت نفت به ضرر همه کشورها و بویژه تولیدکنندگان نفت است و تهران از هر اقدامی در راستای ثبات بازار و بهبود قیمت نفت که مبتنی برعدالت، انصاف و رعایت سهمیه عادلانه برای کشورهای تولید کننده نفت باشد، حمایت خواهد کرد.

    کوره‌آ: همه باید برای موفقیت اجلاس آتی اوپک در الجزایر تلاش کنند

    رییس جمهوری اکوادور نیز در این نشست با بیان اینکه ملت و دولت اکوادور پیوسته مبارزات ملت و دولت ایران را پاس می دارند و همواره در کنار آنها بوده و خواهند بود، گفت: لغو تحریم‌های ناعادلانه فرصتی برای گسترش بیش از پیش روابط دو کشور است که باید از آن بهره برداری کرد.

    رافائل کور‌ه‌آ اظهارداشت: اکوادور مصمم به توسعه همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران در همه حوزه ها است و در همین ارتباط تقویت همکاریهای بانکی مشترک برای پیشبرد طرح ها و برنامه ها ، ضروری است.

    وی همچنین با اشاره به اجلاس آینده صادرکنندگان و تولیدکنندگان نفت در الجزایر گفت که عدالت در بهای نفت ضروری است و همه کشورهای باید برای موفقیت نشست مذکور تلاش کنند.

    *تاکید روحانی بر ثبات بازار، قیمت عادلانه و سهم منصفانه برای تولید کنندگان نفت

    حسن روحانی همچنین در دیدار با نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا با اشاره به روابط دوستانه ایران و ونزوئلا، آغاز ریاست کاراکاس بر جنبش عدم تعهد را تبریک گفت و تصریح کرد که تهران آماده است تجربیات 4 ساله ریاست خود بر این جنبش را در اختیار ونزوئلا قرار دهد.

    روحانی با اشاره به تحولات مهم منطقه ای و بین المللی گفت: جنبش عدم تعهد می تواند نقش آفرینی بزرگ در جهان امروز باشد و اعضا باید با وحدت و همکاری متقابل، منافع جمعی خود را به پیش ببرند.

    رییس جمهوری همچنین با اشاره به موضوع کاهش طولانی مدت بهای نفت و اثرات آن بر اقتصاد بین المللی اظهارداشت: ثبات بازار، قیمت عادلانه و نیز سهم منصفانه تولید کنندگان نفت تضمین کننده منافع پایدار تولیدکنندگان و مصرف کنندگان انرژی است.

    روحانی همچنین با ابراز علاقه مندی ایران برای همکاری در حوزه های مختلف اقتصادی و سرمایه گذاری با ونزوئلا، فعال شدن کمیسیون مشترک دو کشور را برای پیشبرد طرح ها و برنامه های پیش رو مثبت ارزیابی کرد.

    *مادورو: باید با وحدت برای ثبات قیمت نفت تلاش کنیم

    رییس جمهور ونزوئلا نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه کارکاس مصمم به توسعه همکاری ها با تهران در همه عرصه ها است، گفت: ایران و ونزوئلا فرصت های گسترده ای برای همکاری دارند و ما علاقه مند به سرمایه گذاری مشترک در حوزه های صنعتی، زیربنایی و انرژی هستیم.

    مادورو در ادامه  فعال شدن کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور را مورد تاکید قرار داد و گفت: این کمیسیون می تواند تحرکی در روابط تهران - کارکاس ایجاد کند.

    وی به موضوع کاهش بهای نفت اشاره کرد و گفت: کشورهای تولید کننده نفت از کاهش بهای آن شدیدا متضرر شده اند و باید با وحدت، برای تثبت بهای نفت تلاش کنیم.

    برچسب ها