عصر خودرو

علت حادثه آتش سوزی در پتروشیمی مبین مشخص شد:

سائیدگی در اثر رسوبات موجود در فیلترهای گاز ورودی از پارس جنوبی

عصر بازار- سائیدگی ناشی از رسوب قطعات و اشیای خارجی در مسیر خط لوله انتقال گاز از مجتمع گازی پارس جنوبی به پتروشیمی مبین ، علت اصلی وقوع آتش سوزی در ایستگاه تقویت فشار گاز این مجتمع پتروشیمی بود.

سائیدگی در اثر رسوبات موجود در فیلترهای گاز ورودی از پارس جنوبی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، علت بروز انفجار و آتش در ایستگاه تقویت فشار گاز پتروشیمی مبین، گرفتگی فیلترهای این ایستگاه در اثر باز و بسته کردن مکرر و وجود سائیدگی در اثر رسوب شامل قطعه ها و اشیای خارجی همچون الکترود های جوشکاری، سنگ فرلز بوده است.

    یک هفته قبل از حادثه، به علت گرفتگی در مسیر خط انتقال گاز از مجتمع گازی پارس جنوبی به پتروشیمی مبین، فشارگاز در نوسان زیادی بوده است که مراتب امر به سرعت به اطلاع مسئولین این مجتمع رسیده است.

    متعاقب درخواست رسیدگی فوری و حل این مشکل، مدیر عامل مجتمع گازی پارس جنوبی در محل ایستگاه تقویت فشار مبین حاضر شد و ایشان در بازدید خود مراتب فوق را تائید کرده و دستور اقدام لازم را داده بودند .

    در روز حادثه آتش سوزی در ایستگاه تقویت فشار پتروشیمی مبین، متراکم شدن گاز و فشار بالای آن موجب تخریب شدن فیلترهای محل اتصال خطوط انتقال گاز به ایستگاه شده بود که این امر منجر به بروز نشتی در محل اتصالات خطوط انتقال گاز به پتروشیمی مبین شده است.

    طبق گزارش و مشاهدات مسئولین بهره برداری در حدود ساعت 10:30 صبح روز چهارشنبه هفته گذشته (24 شهریورماه) حدود 10 ثانیه صدای بلند از محل ایستگاه تقویت فشار انعکاش یافته است و متعاقب آن تخریب و انفجار را شاهد بودیم.

    برچسب ها