عصر خودرو

مدیر عامل کارگزاری خبرگان سهام:

رونق بازار با ورود نقدینگی صندوق های سرمایه گذاری

عصر بازار- تصمیم جدید سازمان بورس درباره حد نصاب جدید صندوق های سرمایه گذاری و الزام تزریق نقدینگی این صندوق ها به بازار سهام اقدام خوبی در جهت بهبود وضعیت بازار است.

رونق بازار با ورود نقدینگی صندوق های سرمایه گذاری
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، محمد کفاش پنجه شاهی- مدیر عامل کارگزاری خبرگان سهام در خصوص تاثیر ابلاغیه جدید سازمان بورس به صندوق ها سرمایه گذاری برای افزایش سهم این صندوق ها در بازار سرمایه با تاکید بر اینکه این تصمیم تاثیر مثبتی را بر بازار سرمایه خواهد گذاشت، گفت: با اجرای این ابلاغیه توسط صندوق های سرمایه گذاری، نقدینگی های جدیدی وارد بازار سهام می شود.

    وی با اشاره به اینکه از این به بعد حرکت صندوق ها و بازار سرمایه همسوتر خواهد شد، اظهار داشت: به این ترتیب با رشد صندوق های سرمایه گذاری به بازار سرمایه نیز کمک می شود.

    این کارگزار بازار سرمایه با تاکید بر مزیت های این تصمیم سازمان بورس، تصریح کرد: در شرایط جدید صندوق ها باید با تحلیل بیشتری حرکت کنند؛ چرا که صندوق ها به خصوص صندوق های با درآمد ثابت تعهد و پیش بینی سود دارند و با سرمایه گذاری در اوراق با درآمد ثابت و سپرده های بانکی، سود آنها مشخص بود اما از این بعد که قرار است بخشی از سرمایه های این صندوق ها وارد بازار سهام شود ریسک آنها نیز افزایش خواهد یافت و این نهادهای مالی هم راستا با بازار سهام دچار نوسان می شوند.

    کفاش پنجه شاهی با تاکید بر اینکه با اجرای تصمیم جدید سازمان بورس، حجم قابل توجهی از نقدینگی های جدید وارد بازار سرمایه می شود، افزود: با توجه به اینکه تعداد صندوق های سرمایه گذاری قابل توجه است، رقمی که قرار است از طریق این صندوق ها وارد بازار سهام شود، می تواند بازار سرمایه را متحول کند و زمینه رشد شاخص و قیمت ها را ایجاد کند.

    مدیر عامل کارگزاری خبرگان سهام با اشاره به اینکه تصمیم جدید سازمان بورس یک عامل کمک کننده برای بازار سرمایه است، گفت: همچنین باید در سطح کلان اقتصادی تمهیدی برای بهبود اوضاع اندیشیده شود چرا که در کنار افزایش نقدینگی در بازار سرمایه باید اوضاع صنایع نیز بهتر شود تا سودآوری آنها افزایش یابد.

    وی با تاکید بر اینکه باید به صنایع کمک شود، ادامه داد: با بهبود شرایط صنایع، شرکت ها نیز با افزایش سودآوری مواجه می شوند، در صورتی که سودآوری شرکت ها تغییر نکند، رونق بازار سرمایه با هر راهکاری موقتی خواهد بود و حتی گاه تعبیر حبابی از آن می شود در صورتی که افزایش قیمت سهام همراه با رشد سودآوری شرکت پایدار خواهد بود.

    کفاش پنجه شاهی هرچند به لزوم حمایت از صنایع برای بهبود شرایط شرکت ها تاکید کرد، تصمیم حمایتی سازمان بورس را برای افزایش حجم و ارزش معاملات و تحریک تقاضا در بازار مفید دانست و گفت: این تصمیم به تغییر مسیر حرکتی و روند بازار کمک می کند و باعث می شود بازار سهام از حالت رکود خارج شود.

    مدیر عامل کارگزاری خبرگان سهام در پایان  گفت: به طور قطع اجرای این ابلاغیه باعث می شود تقاضا در بازار افزایش یافته و جا به جایی سهام و افزایش معاملات به رونق بازار منجر خواهد شد.

    برچسب ها