عصر خودرو

رئیس جمهور ونزوئلا:

اعضای اوپک به توافق برای تثبیت بازار نفت بسیار نزدیک شدند

عصر بازار- رئیس جمهور ونزوئلا پس از دیدار با رؤسای جمهور ایران و اکوادورتأکید کرد: اعضای اوپک به توافق برای نحوه تثبیت بازار نفت جهانی بسیار نزدیک شدند.

اعضای اوپک به توافق برای تثبیت بازار نفت بسیار نزدیک شدند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا پس از دیدار با رؤسای جمهور ایران و اکوادور اعلام کرد: کشورهای عضو اوپک به توافق برای باز گرداندان ثبات به بازار جهانی نفت بسیار نزدیک شدند.

    وی تأکید کرد: گفت‌وگوهای سازنده‌ای با اعضای اوپک که در اجلاس جنبش عدم تعهد حاضر بودند داشته و شرایط را مثبت ارزیابی می‌کنند.

    رئیس جمهور ونزوئلا تأکید کرد: در این زمینه مذاکراتی را با حسن روحانی رئیس جمهور ایران و رافائل کزرا رئیس جمهور اکوادور داشته و امیدوار است تا پایان ماه جاری توافقاتی برای تثبیت بازار صورت گیرد.

    یکی از مقامات شرکت ملی نفت ونزوئلا طی پیامی در توئیتر اعلام کرد: هم اکنون ما به توافق بین اعضای اوپک و کشورهای نفتی غیر عضو اوپک برای تثبیت بازار نفت نزدیک شده‌ایم.

    قرار است کشورهای عضو اوپک به همراه دیگر کشورهای تولیدکننده عمده نفت جهان نظیر روسیه در حاشیه اجلاس مجمع جهانی انرژی در الجزایر با یکدیگر دیدار کنند.

    اخبار موجود نسبت به مذاکرات صورت گرفته حاکی از این است که احتمالاً تولیدکنندگان نفت برای محدود کردن عرضه به بازار و در نتیجه افزایش قیمت نفت توافق‌ خواهند کرد.

    محمد بارکیندو دبیر کل اوپک روز گذشته اعلام کرد: در صورتی که در این نشست اجماع حاصل شود نشست فوق‌العاده‌ای را با حضور اعضای اوپک تشکیل خواهد داد.

    برچسب ها