عصر خودرو

مدیرایمنی شرکت‌ملی پتروشیمی:

ابلاغیه کاهش تولید پتروشیمی‌ها را لغو می‌کنیم

عصر بازار- مدیر ایمنی بهداشت و محیط زیست شرکت ملی پتروشیمی با بیان اینکه طبق آخرین اطلاع، وضعیت هوا در منطقه عسلویه اکنون عادی است، گفت: پس از اطمینان از بازگشت وضعیت آلودگی به حالت عادی، ابلاغیه قبلی را لغو می‌کنیم.

ابلاغیه کاهش تولید پتروشیمی‌ها را لغو می‌کنیم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، حمیدرضا عجمی اظهار داشت: پتروشیمی مبین در حال حاضر در سرویس قرار دارد و بقیه پتروشیمی‌های عسلویه هم یکی یکی در حال راه‌اندازی و ورود به مدار تولید هستند.

    وی افزود: در همان روز حادثه هم پیش‌بینی می‌شد که منطقه ظرف همین روزهای جاری به شرایط تولید معمول بازگردد.

    مدیر ایمنی بهداشت و محیط زیست شرکت ملی پتروشیمی ادامه داد: در آن ایام و یکی دو روز بعد به خاطر سکون هوا فلرینگ پالایشگاه‌های گازی و همچنین مشکلی که در واحدهای پتروشیمی به خاطر خروج پتروشیمی مبنی از مدار رخ داد آلودگی بالا رفت و به همین خاطر با همکاری مدیریت ایمنی بهداشت و محیط زیست منطقه ویژه فارس ابلاغیه‌ای صادر کردیم که براساس آن کل پتروشیمی‌ها در آن محدوده از فعالیت‌های تولیدی غیر ضروری هم خودداری کنند تا آلودگی تشدید نشود، همچنین کارکنانی که مشکلات قلبی، ریوی و تنفسی دارند تحت مراقبت قرار گرفته و وارد محیط‌های آلوده نشوند.

    وی با بیان اینکه طبق آخرین اطلاع وضعیت هوا در منطقه عسلویه اکنون عادی است، گفت: این در نتیجه اقدامات همه جانبه و کنترلی در مدیریت فلرها و ونت‌های پتروشیمی‌ها همزمان با راه‌اندازی آنها میسر شده است.

    عجمی اظهار داشت: پس از اطمینان از بازگشت وضعیت آلودگی به حالت عادی، ابلاغیه قبلی را لغو می‌کنیم که البته سرعت رفع آلودگی تا حدود زیادی به پایداری یا ناپایداری هوا بستگی دارد.

    در روزهای پایانی هفته گذشته به دلیل آتش‌سوزی در خط لوله انتقال خوراک گاز پتروشیمی مبین، پتروشیمی‌های عسلویه که خدمات مورد نیاز خود از جمله آب، بخار و برق را از این پتروشیمی دریافت می‌کردند از مدار تولید خارج شدند و به دلیل همین مشکلات در کنار ناپایداری هوا و سوزاندن حجم زیادی از مواد هیدروکربوری در مشعل‌های واحدهای مستقر در عسلویه، آلودگی هوا در این منطقه افزایش چشمگیری پیدا کرد.

    برچسب ها