عصر خودرو

۱۰ روز تا آغاز ممیزی HSE پیمانکاران پالایشگاهی

عصر بازار- با توجه به اینکه در موارد متعدد از جمله مورد روز گذشته در پالایشگاه آبادان، حوادث در حین فعالیت پیمانکاران در پالایشگاهها رخ می دهد، از روز هفتم مهرماه، موضوع ممیزی پیمانکاران و تجهیزات ایمنی و آتش نشانی در شرکت های پالایشی اجرایی خواهد شد.

۱۰ روز تا آغاز ممیزی HSE پیمانکاران پالایشگاهی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، روز گذشته با بروز آتش سوزی در پالایشگاه آبادان، ضرورت ممیزی پیمانکاران صنعت پالایشگاهی در موارد ایمنی، بهداشت کار و رعایت اصول زیست محیطی در کنار ممیزی HSE شرکت های پالایشگاهی مطرح شد.

    بعد از ظهر دیروز برج خنک کننده (کولینگ تاور) پالایشگاه آبادان که توسط کارشناسان شرکت نفت ایرانول در حال راه اندازی بود، دچار حادثه شد و آتش گرفت. این آتش سوزی که به گفته روابط عمومی شرکت ایرانول طی 20 دقیقه مهار شد، خسارت جانی به همراه نداشت.

    بروز حوادث متعدد در پالایشگاههای نفت کشور در طی سالهای اخیر بحث ضرورت ممیزی پالایشگاه از نظر رعایت مسائل HSE به جلسات مدیران ارشد صنعت پالایش نفت کشور وارد کرد و هفتم مهرماه سال جاری قرار است نتایج ممیزی HSE در 9 پالایشگاه، 12 منطقه خطوط لوله و مخابرات نفت، 37 منطقه پخش فرآورده های نفتی و طرح های شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت اعلام شود.

    همچنین با توجه به اینکه در موارد متعدد از جمله مورد روز گذشته در پالایشگاه آبادان، حوادث در حین فعالیت پیمانکاران در پالایشگاهها رخ می دهد، از روز هفتم مهرماه، موضوع ممیزی پیمانکاران و تجهیزات ایمنی و آتش نشانی در مجموعه شرکت های پالایشی، خطوط لوله و مخابرات، ملی مهندسی و ساختمان نفت و پخش فرآورده های نفتی اجرایی خواهد شد.

    «ایرج کلهری» مدیر HSE شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران با تأیید آغاز ممیزی پیمانکاران صنعت پالایش نفت کشور از هفتم مهرماه گفت: این اقدام با هدف بهبود عملکرد پیمانکاران و بررسی وضع تجهیزات ایمنی و آتش نشانی به صورت مستمر در طول سال انجام خواهد شد.

    این مقام مسئول اظهار امیدواری کرد، نتایج این ممیزی تا پایان امسال آماده شود.

    برچسب ها