عصر خودرو

استاندار هرمزگان:

لزوم افزایش ارتباطات با کره جنوبی از طریق بندر شهید رجایی

عصر بازار- استاندار هرمزگان با اشاره به افزایش متقاضیان سرمایه گذاری در استان، گفت: از جمله طرف های علاقه مند به سرمایه گذاری شرکت های کره ای هستتند که ما نیز بر لزوم افزایش ارتباطات با این کشور از طریق بندر شهید رجایی تاکید داریم.

لزوم افزایش ارتباطات با کره جنوبی از طریق بندر شهید رجایی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، جاسم جادری عصر یکشنبه در نشست با سرمایه گذارانی از کره جنوبی با بیان اینکه مسئولان این شرکت برای دومین بار است که به بندرعباس سفر می کنند، افزود: این نشان از عزم و علاقه مندی کره ای ها برای سرمایه گذاری در هرمزگان است.
    وی با اشاره به امضای تفاهم نامه ی امضا شده در نشست قبل با مسئولان این شرکت در رابطه با فعالیت های معدنی، اضافه کرد: ما در پی درخواست کره ای ها مجوز و موافقت نامه های لازم را برای حضور آنها در حوزه توسعه معادن شرق استان اخذ کرده ایم.
    جادری تصریح کرد: این شرکت کره ای از طریق تشکیل یک شرکت مشترک با طرف ایرانی تقاضای فعالیت در حوزه تولید، ایجاد پایانه صادراتی نفتی برای ذخیره سازی 10 میلیون بشکه نفت خام و ایجاد مخازن برای بانکرینگ در سلخ قشم و لارک را دارد.
    وی خاطرنشان کرد: این شرکت همچنین متقاضی ساخت یک نیروگاه دو هزار مگاواتی در کنار نیروگاه کنونی بندرعباس، بندرلنگه و یا قشم است.
    استاندار هرمزگان اضافه کرد: پیشنهاد ایجاد یک شرکت مشترک برای مدیریت یک بخش مجزا و ویژه واردات، صادرات و ترانشیپ برای کره جنوبی در بندر شهید رجایی، نیز در نوع خود قابل توجه است که از طرف کره ای می خواهیم که پیشنهاد کتبی خود را در این راستا ارائه دهد.
    وی بیان داشت: حضور این شرکت کره ای در استان، می تواند به عنوان یک فرصت برای توسعه ترانزیت از طریق بندر شهید رجایی و افزایش ارتباطات با سه کشور کره جنوبی، چین و ژاپن به حساب آید.

    برچسب ها