عصر خودرو

انگشت اتهام به سوی بزرگترین شرکت نفتی آمریکا

عصر بازار- دادستان کل ایالت نیویورک آمریکا عملکرد حسابداری شرکت اکسون موبیل را مورد بررسی قرار می‎دهد.

انگشت اتهام به سوی بزرگترین شرکت نفتی آمریکا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از شانا، یک منبع اعلام کرد اریک اشنایدرمن، دادستان کل ایالت نیویورک آمریکا، درباره عملکرد حسابداری شرکت اکسون موبیل و دلیل خودداری این شرکت از کاهش برآورد ارزش دارایی‎های خود پس از آغاز روند کاهش قیمت نفت، تحقیق می‎کند.

    افت 60 درصدی قیمت نفت در دو سال اخیر سبب شده است بسیاری از شرکت‎های نفتی در جهان وادار شوند برآورد ارزش دارایی‎های خود را پایین بیاورند اما اکسون موبیل هنوز این کار را انجام نداده است.

    پیش از این، دادستان کل آمریکا اتهام فریبکاری اکسون موبیل درباره خطر تغییر آب و هوایی را مورد بررسی قرار داده بود، اما در یک سال گذشته این مقام بیشتر بر ارزش دارایی‎های این شرکت متمرکز شده است.

    سخنگوی اکسون موبیل گفت: گزارش‎های ما با معیارهای حسابرسی و گزارش‎دهی تعیین شده از سوی نهادهای رسمی همخوانی دارد.

    طبق اعلام برخی رسانه‎های آمریکا، دادستان کل ایالت نیویورک اکنون قیمت فرض شده از اکسون موبیل را در ثبت دارایی‎های خود، مورد واکاوی قرار می‎دهد.

    اکسون موبیل در بیانیه‎ای اعلام کرد برآورد دارایی‎های پرخطر این شرکت نشان می‎دهد نقدینگی احتمالی حاصل از آنها، بسیار بیشتر از هزینه اولیه آنها خواهد بود.

    پس از آغاز روند کاهش قیمت نفت از میانه سال 2014 میلادی تا کنون، ارزش سهام اکسون موبیل ١٧ درصد کاهش داشته است در حالی که شاخص سهام مجموع شرکت‎های انرژی، با ٣٢ درصد کاهش رو به رو بوده است.

    برچسب ها