عصر خودرو

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی :

شکر ارزان می‌شود

قیمت عمده‌فروشی شکر ۳ هزار تومان است

عصر بازار- رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران با بیان اینکه با احتساب هزینه حمل و تخلیه قیمت هر کیلوگرم شکر در بسته‌های ۵۰ کیلویی در عمده‌فروشی‌ها ۳ هزار تومان است، گفت: با آغاز تولید داخلی، شکر به زودی ارزان می‌شود.

شکر ارزان می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، محمد آقاطاهر گفت: عرضه شکر در بورس کالا با قیمت 2 هزار و 520 تا 2 هزار و 625 تومان صورت می‌گیرد که با توجه به کرایه و هزینه تخلیه بار این قیمت برای عمده فروش افزایش می‌یابد.

    رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران افزود: بنابراین با توجه به هزینه تخلیه و کرایه بار، خرید هر کیلو شکر بیش از 2600 تومان برای عمده‌فروشی‌ها تمام می‌شود.

    وی اظهار داشت: با احتساب هزینه‌های مذکور هر کیلو شکر در کیسه‌های 50 کیلویی در عمده‌ فروشی‌ها به قیمت 3 هزار تومان عرضه می‌‌شود.

    آقا طاهر با بیان اینکه خرید در بورس در تناژ بالا انجام می‌شود، گفت: حتی اگر هم عرضه در تناژ کم صورت گیرد، با توجه به پرداخت مالیات خرید از بورس برای خریدار خرد صرفه اقتصادی ندارد. 

    وی در مورد اعلام آمادگی بورس کالا برای عرضه حتی یک تن شکر به متقاضیان گفت: امیدوارم با این کار خرده‌فروش‌ها بصورت مستقیم بتوانند کالای مورد نیاز خود را از بورس کالا تهیه کنند و قیمت شکر کاهش یابد.

    رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران بیان با اشاره به آغاز تولید داخلی شکر بیان داشت: کاهش قیمت شکر در روزهای اخیر ناشی از تولیدات داخلی بوده و با تداوم تولید به کاهش قیمت این محصول امیدوار هستیم.

    آقا طاهر با تأکید بر اینکه کاهش قیمت به صورت دستوری امکان‌پذیر نیست، گفت: نزدیک شدن به قیمت مصوب با دسترس بودن و کافی بودن شکر در بازار امکان‌پذیر است.

    وی اظهار داشت: قیمت شکر در خرده‌فروشی‌ها براساس قیمت خرید از عمده فروشی به اضافه هزینه حمل و 15 درصد سود و محاسبه کسر 100 تا 300 گرمی هر کیسه شکر 50 کیلویی انجام می‌شود.

     

    برچسب ها