عصر خودرو

در بورس کالا رقم خورد؛

رشد ۳۱ درصدی حجم معاملات آتی سکه

عصر بازار- حجم معاملات آتی سکه در اولین روز هفته، نسبت به پنجشنبه گذشته ۳۱ درصد افزایش یافت.

رشد ۳۱ درصدی حجم معاملات آتی سکه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، روز شنبه حجم معاملات آتی سکه به 2 هزار و 438 قرارداد با ارزش 290 میلیارد ریال رسید، این در شرایطی است که پنجشنبه گذشته حجم معاملات یک هزار و 83 قرار داد بوده است.

    به این ترتیب طی این روز سکه در سررسید آبان ماه با نرخ یک میلیون و 125هزار تومان معامله شد و کاهش 0/36 درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که سکه تحویل دی ماه با قیمت یک میلیون و 138هزار تومان معامله شد که افت0/3 درصدی را در این روز به ثبت رساند.

    همچنین قرارداد تحویل اسفند ماه نیز با قیمت یک میلیون و 152 هزار تومان معامله شد و کاهش 0/24 درصدی را تجربه کرد. سکه تحویل اردیبهشت سال آتی هم با 0/28 درصد کاهش با قیمت یک میلیون و 166 هزار تومان به فروش رسید.

    در پایان سررسید تیر ماه سال آینده نیز با نرخ یک میلیون و 183 هزار تومان معامله شد و افتی معادل 0/29 درصد را ثبت کرد.

    در بازار سکه نقدی چه گذشت؟

    در همین حال در بازار نقدی نیز طی روز شنبه برخلاف افزایش قیمت دلار، سکه تمام بهار آزادی در مسیر کاهشی قرار گرفت و با کاهش 6هزار تومانی به قیمت یک میلیون و 112 هزار تومان رسید. کاهش بهای اونس در بازارهای جهانی و رسیدن به قیمت هزار و 310 دلار مهم‌ترین عاملی بود که فلز گرانبهای داخلی را در مسیر کاهشی قرار داد. با وجود افت 5 دهم درصدی روز شنبه، سکه پتانسیل افت بیشتری داشت. در اولین روز هفته، ارزش ذاتی سکه یک میلیون و 103 هزار تومان بود و فاصله‌ای 9 هزار تومانی با قیمت بازار داشت. با توجه به حباب مثبت سکه، در صورتی که قیمت عوامل اثرگذار بر بهای سکه تغییر خاصی را تجربه نکنند، این فلز ارزشمند احتمال دارد با افت بیشتری مواجه شود.

    معامله 50 سکه در قالب گواهی سپرده

    حجم معاملات گواهی سپرده سکه طلا در بورس کالای ایران امروز به 50 سکه به ارزش 554 میلیون ریال رسید. همچنین آخرین قیمت معامله سکه طلا بر روی تابلوی معاملات یک میلیون و 110 تومان ثبت شد.

    برچسب ها