عصر خودرو

مدیرکل سازمان توسعه تجارت خبر داد:

تاسیس مراکز تجاری خارج از ایران

عصر بازار- مدیر کل دفتر امور نمایندگی‌های سازمان توسعه تجارت ایران از در دستور کار قرار گرفتن تاسیس مراکز تجاری در خارج از ایران خبر داد.

تاسیس مراکز تجاری خارج از ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، رضا عباسقلی با بیان اینکه تاسیس مراکز تجاری در خارج از ایران به عنوان یکی از اولویت‌های مهم در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: قرار است در این مراکز تجاری، نمایشگاه‌های دائمی به منظور عرضه کالاهای ایرانی توسط تجار و بازرگانان مدنظر قرار گیرد و اولویت تاسیس این مراکز نیز کشورهای همسایه و نیز کشورهای آفریقایی است.

    وی با اشاره به اینکه این اتفاق با برنامه‌ریزی و همکاری سازمان توسعه تجارت ایران و نیز سرمایه‌گذاری بخش خصوصی انجام خواهد شد، عنوان کرد: سازمان توسعه تجارت ایران مجوزهای لازم را به منظور فعالیت بخش خصوصی در زمینه تاسیس مراکز تجاری خارج از ایران صادر می‌کند و بخش خصوصی نیز با انجام سرمایه گذاری‌های مختلف موظف است در چارچوب خاص و تعیین شده‌ای گام بردارد.

    مدیر کل دفتر امور نمایندگی‌های سازمان توسعه تجارت ایران با اعلام کشورهای هدفی که قرار است در آن‌ها مراکز تجاری توسط ایرانی‌ها تاسیس شود، گفت: کشورهای همسایه و نیز کشورهای آفریقایی مدنظر ما قرار گرفته‌اند. ترکیه، آذربایجان، عمان، قزاقستان، پاکستان، افغانستان، عراق و ارمنستان از جمله کشورهای همسایه و کنیا، نیجریه، غنا و آفریقای جنوبی از جمله کشورهای آفریقایی مدنظر به منظور تاسیس مراکز تجاری هستند.

    عباسقلی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه‌های دائمی در این مراکز تجاری مربوط به کالای خاصی نیست و هر ایرانی که تصور می‌کند کالای او قابلیت صادرات دارد می تواند در این نمایشگاه‌ها حضور یابد تا بدین ترتیب به جای تردد چندباره و نیز هزینه‌های مختلف با مدیریت و برنامه‌ریزی صحیح از هدررفت هزینه‌ها جلوگیری کنیم. علاوه بر این قصد داریم فرصت‌های سرمایه‌ای خود را به کشورهای هدفی که در آن‌ها مراکز تجاری تاسیس کرده‌ایم، نشان دهیم.

    برچسب ها