عصر خودرو

عباس آخوندی در اجلاس بین‌المللی کاپا مطرح کرد:

ایران علاقه‌مند به اجاره‌داری بلندمدت در صنعت هوانوردی است

عصر بازار- اجلاس بین‌المللی سرمایه‌گذاری هوانوردی کاپا امروز ۲۸ شهریور با حضور وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مدیران خارجی و داخلی صنعت هوانوردی در شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) برگزار شد.

ایران علاقه‌مند به اجاره‌داری بلندمدت در صنعت هوانوردی است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، در این اجلاس وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مدل های مختلف سرمایه گذاری در صنعت هوانوردی گفت: ایران بهره گیری از دو مدل یکی سرمایه گذاری، ساخت و بهره برداری (BOT) و دیگری مدل ساخت، اجاره و انتقال (BLT) را در دستور کار دارد، اما به مدل اجاره‌داری بلندمدت هم علاقه‌مند است.

    عباس آخوندی افزود: بحث لیزینگ در تامین ناوگان و توسعه زیرساخت صنعت هوانوردی با عنوان یک استراتژی مهم تلقی می شود و ایران از توسعه شرکت های لیزینگ داخلی و خارجی در کشور حمایت می کند.

    وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در تلاش هستیم تا چند بنگاه لیزینگ در صنعت هوانوردی را در ایران تاسیس کنیم.

    وی تصریح کرد: اگرچه بحث لیزینگ بسیار بااهمیت است، اما وزارت راه و شهرسازی از تمامی مدل های سرمایه گذاری در زمینه صنعت هوانوردی استقبال می کند.

    به گفته آخوندی، بیش از 60 فرودگاه در ایران فعال هستند، اما 80 درصد پروازها از 10 فرودگاه کشور انجام می شود و این فرودگاه‌ها مازاد بر ظرفیت فعالیت می کنند. بر همین اساس، وزارت راه و شهرسازی آماده جذب سرمایه گذاری برای توسعه فرودگاه‌های کشور است.

    وزیر راه و شهرسازی با اشاره به گام اول ایران در صنعت هوانوردی گفت: حرکت به سمت آسمان آزاد در اولویت صنعت هوانوردی است و هم اکنون ایران، آسمانی آزاد و امن برای تمامی پروازهای بین المللی فراهم کرده است.

    وی افزود: آزادسازی بازار صنعت هوانوردی و لغو نظام قیمت گذاری در ایران یکی دیگر از امتیازات این صنعت در ایران است.

    آخوندی ادامه داد: با آزادسازی قیمت ها میزان رشد مسافر داخلی در پنج ماهه اول سال جاری نسبت به سال گذشته 22 درصد رشد داشت که این موضوع نشانگر ظرفیت توسعه صنعت هوانوردی و اهمیت فاکتور رقابت برای افزایش رشد رفاه مردم است.

    وزیر راه و شهرسازی به دیگر فعالیت های این وزارتخانه در صنعت هوایی اشاره کرد و گفت: اقدامات گسترده ای در مورد توسعه زیرساخت های صنعت هوایی انجام شده است و در حال حاضر تمام سیستم ناوبری در حال بروزرسانی است و در این زمینه 250 میلیون دلار سرمایه گذاری شده است.

    وی در ادامه افزود: در ایران بازار صنعت هوانوردی بر اساس نظام بین المللی شکل گرفته است و برای اینکه شرکت های همتراز در این زمینه به خوبی با هم رقابت کنند، باید مفهوم کفایت سرمایه و مفهوم صلاحیت فنی برای مدیریت بنگاه ها مورد اهمیت قرار گیرد.

    به گفته آخوندی، میزان کفایت سرمایه برای تاسیس شرکت های هوانوردی در ایران350 میلیارد تومان یا 100 میلیون دلار در نظر گرفته شده است.

    برچسب ها