عصر خودرو

مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی؛

برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های دولتی در کیش اینوکس معرفی می‌شوند

عصر بازار- سازمان خصوصی‌سازی در نظر دارد، برخی از شرکت‌های دولتی‌ که پتانسیل و جذابیت لازم برای سرمایه‌گذاران خارجی یا ایرانیان مقیم خارج را دارند، در کیش اینوکس ۲۰۱۶ عرضه کند و از فرصت حضور خارجی‌ها در این رویداد، بهره‌برداری لازم را انجام دهد.

برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های دولتی در کیش اینوکس معرفی می‌شوند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، سید جعفر سبحانی با اشاره به اینکه سومین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی و هشتمین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور در کیش از 10 تا 13 آبان سال جاری برگزار می‌شود، افزود: سازمان خصوصی سازی در دو دوره پیش این رویداد حضور داشته و به همین ترتیب در سال جاری نیز که کیش اینوکس در فضای پسا برجام برگزار می‌شود، شرکت می‌کند.

    وی ادامه داد: امسال با اجرایی شدن برجام تحریم‌ها برداشته شده و مشکلات مربوط به ال‌سی‌ها، ارتباطات مالی و سوئیفت تا حدود زیادی از بین رفته است. به همین دلیل حضور سرمایه‌گذاران خارجی به میزان زیادی تسهیل شده است. با توجه به این نکته، پیش‌بینی می‌شود، این دوره نمایشگاه نسبت به سال گذشته شرایط مطلوب‌تری را از نظر حضور سرمایه‌گذاران خارجی و سرمایه‌گذاران ایرانی مقیم خارج داشته باشد.

    سبحانی، کیش اینوکس 2016 را پُر‌رونق‌تر و باشکوه‌تر از سال‌های گذشته پیش‌بینی و بیان کرد: سازمان خصوصی‌سازی کیش اینوکس را فرصتی مناسب برای حضور و عرضه شرکت‌های با پتانسیل مناسب برای عرضه به سرمایه‌گذاران خارجی و سرمایه‌گذاران ایرانی مقیم خارج می‌داند. همچنین با اعلام حضور مشاورهای بین‌المللی، سرمایه‌گذاران و اسپانسرهای خارجی مشخص می‌شود که رویداد سال جاری نسبت به سال‌های پیش از آن، فضای مناسب‌تری دارد و با همین تحلیل سازمان خصوصی‌سازی از این فرصت استفاده خواهد کرد.    

    مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی در مورد برنامه‌های این سازمان در کیش اینوکس 2016 گفت: واگذاری برخی از شرکت‌های دولتی با پتانسیل مناسب از اهم برنامه‌ها است و به این ترتیب آن دسته از شرکت‌هایی که قابلیت و جذابیت لازم را برای سرمایه گذاران خارجی و  سرمایه‌گذاران ایرانی مقیم خارج را دارند، در کیش اینوکس 2016 عرضه می‌شوند.

    وی افزود: سازمان خصوصی‌سازی در حال رصد و استخراج این دسته از شرکت‌ها است و در غرفه سازمان در نمایشگاه کیش اینوکس 2016، اطلاعات آنها در قالب بروشور به علاقه‌مندان عرضه می‌شود. علاوه بر این، از شرکت‌های بزرگی که برای سرمایه‌گذاران جذاب هستند، مستند‌هایی تهیه می‌شود تا سرمایه‌گذاران خارجی با دیدن این مستندها، اطلاعات بیشتری از شرکت‌ها به دست بیآورند و با فراغ بال بیشتر، این شرکت‌ها را ارزیابی کنند. 

    سبحانی، هدف از عرضه شرکت‌های دولتی را کمک به کسب و کار و بازار سرمایه اعلام و اظهار کرد: سرمایه‌گذاران خارجی که طی یک سال گذشته از مناطق مختلف دنیا، علاقه‌مند به حضور در ایران بوده‌اند، در سومین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی و هشتمین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور، فرصت مناسبی خواهند داشت تا از شرکت‌های عرضه شده ایرانی، ارزیابی داشته باشند.

    مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی از سخنرانی رئیس این سازمان به عنوان یکی از سخنرانان اصلی کیش اینوکس 2016 خبر داد و اضافه کرد: سال گذشته کارگاه‌های آموزشی و نشست ها به طور همزمان برگزار می‌شد و افرادی را که علاقه‌مند به حضور در تمام برنامه‌ها را داشتند، دچار مشکل کرده بود. اما امسال با تمهیداتی که اندیشیده شده است، پنل‌ها با ترجمه فارسی و انگلیسی به صورت مجزا برگزار می‌شود.

    وی مناطق آزاد به ویژه کیش را محلی مناسب از نظر سهولت حضور خارجی‌ها تئصیف و عنوان کرد: مناطق آزاد میزبانان بهتری در مقایسه با تهران یا دیگر شهرستان‌ها برای رویدادهای بین‌المللی هستند و در واقع کیش، خط مقدم تعاملات با دیگر کشورها به ویژه کشورهای حوزه خلیج فارس محسوب می‌شود. کیش‌ کُریدور حضور سرمایه‌گذاران خارجی در ایران است و انتخاب این جزیره برای رویداد کیش اینوکس، از نظر آب و هوا در آن مقطع از سال و جاذبه‌های خود کیش، بسیار مناسب است.

    به گفته سبحانی، کیش ‌اینوکس علاوه بر مکانی مناسب برای عرضه شرکت‌های دولتی، محل مناسبی برای بازاریابی است و نمایشگاه فرصت مناسبی را برای همکاری‌های مشترک و جذب مشتری پدید می‌آورد.

    مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی در انتها به حضور سرمایه‌گذاران خارجی اشاره و بیان کرد: در 3 سال گذشته حضور سرمایه گذاران خارجی بیشتر از مدت زمان پیش از آن روی‌ داده و این امر در چند ماهه اخیر سرعت بیشتری به خود گرفته است که به این ترتیب کیش می‌تواند تجلی حضور این سرمایه‌گذاران باشد تا با آوردن سرمایه و دانش فنی، رونق را در اقتصاد کشور ایجاد کند.

    برچسب ها