عصر خودرو

شروع معاملات بورس در غیاب سهامداران ریسک‌گریز

عصر بازار- معاملات امروز بازار سهام در شرایطی آغاز می‌شود که به نظر می‌رسد با توجه به افت روزهای اخیر شاخص شاهد حضور کم‌رنگ‌تر سهامداران ریسک‌گریز در تالار شیشه‌ای باشیم.

شروع معاملات بورس در غیاب سهامداران ریسک‌گریز
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، زنگ آغاز معاملات تالار شیشه‌ای در شرایطی به صدا در می‌آید که روز گذشته روند نزولی بازار تا حدودی تشدید شد و شاهد افت قیمت ها در اکثر صنایع بازار بودیم، به طوری که در پایان معاملات شاخص بورس متحمل افت 350 واحدی شد.

    معاملات امروز در شرایطی آغاز می شود که نماگر بازار به نقطه حمایتی 76 هزار واحد نزدیک شده و از سویی دیگر زمان تسویه حساب خریدهای اعتباری کارگزاری ها به روزهای پایانی خود نزدیک می شود.

    به این ترتیب به نظر می رسد طی چند روز آینده نماگر بازار روند رو به رشد ملایمی را در پیش بگیرد و شاهد رشد نسبی در حجم و ارزش داد و ستدها باشیم.

    اما در مجموع معاملات امروز بازار سهام را می توان تا حدودی پر ابهام پیش بینی کرد و انتظار می رود با توجه به افت شاخص طی روزهای گذشته شاهد رفتار محتاطانه تری از جانب سهامداران باشیم.

    با این وجود انتشار اخبار گوناگون و همچنین تحرکات سهامداران حقوقی در شرایط فعلی بر روند معاملات تاثیر گذار خواهد بود.

    این در حالی است که بازارهای جهانی در تعطیلات به سر می برند که تا حدودی بر فضای تالار شیشه ای تاثیر گذار خواهد بود.

    در میان صنایع بازار، خودرویی ها به سطح حمایتی معتبر خود نزدیک شده اند. با این وجود تحت تاثیر جو منفی به وجود آمده بر فضای بازار به نظر می رسد روند معاملات تا حدودی پر ابهام باشد. در این میان قطعه سازی ها از ظرفیت بیشتری برای رشد برخوردارند.

    در گروه فلزات اساسی نیز انتظار می رود با توجه به عملکرد پر نوسان قیمت این فلزات در بازارهای جهانی، شاهد روزی پر نوسان در میان نمادهای زیر مجموعه این گروه باشیم.

    قندی ها که روز گذشته متاثر از انتشار خبر دستور رئیس جمهور مبنی بر پرداخت بدهی دولت به کارخانجات قند و شکر با افزایش تقاضا مواجه شده بودند پیش بینی می شود امروز نیز به روند رو به رشد خود ادامه دهند اگر چه پیش بینی می شود در دقایق پایانی شاهد افزایش نسبی حجم عرضه ها در میان نمادهای زیر مجموعه این گروه باشیم.

    گروه پالایشی که روز گذشته متاثر از افت قیمت جهانی نفت با افزایش عرضه مواجه شده بودند به نظر می‌رسد امروز نیز روز پر عرضه ای در پیش داشته باشند. با این وجود انتظار می رود تحت تاثیر رسیدن شاخص این گروه به نقطه حمایتی از اواخر بازار شاهد رشد نسبی در روند معاملات این گروه باشیم.

    به این ترتیب پیش‌بینی می‌شود معاملات امروز بازار سهام در دقایق ابتدایی حالت متعادلی داشته باشد اما در ادامه با افزایش عرضه مواجه شود و در دقایق پایانی رسیدن شاخص به نقطه حمایتی شاهد افزایش تقاضا در روند معاملات باشیم.

    برچسب ها