عصر خودرو

ایران ایرتور به مزایده گذاشته شد

عصر بازار: متقاضیان خرید سهام این شرکت باید یک میلیارد و ۲۰ میلیون تومان را در قالب سپرده تضمین برای حضور در مزایده به سازمان خصوصی‌سازی تحویل دهند.

ایران ایرتور به مزایده گذاشته شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خبرآنلاین، سازمان خصوصی‌سازی 95 درصد سهام شرکت خدمات هوایی ایران‌ایرتور را با مبلغ پایه 34 میلیارد و 8 میلیون تومان به صورت مزایده به بخش خصوصی واگذار می کند.

     براساس اعلام سازمان خصوصی سازی مجموع سهام قابل واگذاری این شرکت 6 میلیون و 854 هزار و 250 سهم (بلوکی) است که با ارزش‌گذاری هر سهم به رقم 4 هزار و 961 تومان ، در مجموع ارزش سهام این شرکت به بیش از 34 میلیارد تومان می‌رسد .

    متقاضیان خرید سهام این شرکت باید یک میلیارد و 20 میلیون تومان را در قالب سپرده تضمین برای حضور در مزایده به سازمان خصوصی‌سازی تحویل دهند.
    همچنین سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد برنده مزایده خرید ایران‌ایرتور باید 40 درصد مبلغ خرید سهام این هواپیمایی را به صورت نقدی و حداکثر تا 20 روز پس از اعلام نتیجه مزایده به دولت تحویل دهد؛ بقیه مبلغ خرید سهام ایران‌ایرتور نیز به صورت اقساطی تا 2 سال به حساب خزانه‌داری کل واریز خواهد شد.
    سهامداران عمده این بنگاه «متوسط» ـ از نظر میزان گردش مالی و حجم دارایی‌ها ـ 2 شرکت «تعاونی چندمنظوره هسایار» 80 درصد و «احیاء صنایع خراسان» 15 درصد است. سایر سهامداران نیز 5 درصد سهام این شرکت را در اختیار دارند.
    سرمایه فعلی شرکت خدمات هوایی ایران‌ایرتور 7 میلیارد و 715 میلیون تومان اعلام شده است و متقاضیان خرید این شرکت هواپیمایی می‌توانند تا 22 شهریور پاکت حاوی مبلغ مورد نظر خود را به همراه مبلغ سپرده تضمین شرکت در مزایده به سازمان خصوصی‌سازی تحویل دهند.
    بنا به اعلام این سازمان، پاکت‌های حاوی مبالغ پیشنهادی نیز 23 شهریور گشوده و برنده مزایده اعلام می‌شود.

    برچسب ها