عصر خودرو

تاکید عمان بر اجرای طرح واردات گاز از ایران

عصر بازار- دولت عمان به رغم افزایش هزینه اجرای طرح واردات گاز از جمهوری اسلامی ایران، بر پیشبرد همکاری های مشترک با تهران و به سرانجام رساندن این پروژه تاکید کرد.

تاکید عمان بر اجرای طرح واردات گاز از ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، یک منبع مطلع در شرکت نفت عمان تاکید کرد، اجرای این طرح متوقف نشده و بر اساس رایزنی ها میان مسئولان ایران و عمان، تنها بخشی از هزینه ها افزایش یافته است.
    به نوشته روزنامه القبس کویت، این مقام مسئول عمانی تاکید کرد: پس از مخالفت امارات متحده عربی با مشارکت در اجرای این طرح و عبور خط لوله انتقال گاز از خاک امارات، در مذاکرات تهران و مسقط مقرر شد به رغم افزایش نسبی هزینه، اجرای این پروژه به ارزش یک الی یک و نیم میلیارد دلار ادامه یابد.
    وی افزود: 'بر اساس توافق های به عمل آمده، در طرح جدید خط لوله گاز در عمق یکهزار متری دریا احداث خواهد شد و امکان صادرات روزانه یک میلیارد فوت مکعب گاز به عمان را فراهم می کند.»
    ایران یکی از بزرگترین کشورهای دارای ذخایر گازی دنیا است.
    احداث این خط لوله به عمان اجازه خواهد داد تا از گاز ایران برای تأمین نیاز داخلی و نیز صادرات به بازارهای جهانی استفاده کند.
    در سال 2013، دو کشور توافق نامه ای را مبنی بر انتقال گاز به عمان در دوره زمانی 25 ساله و به ارزش 60 میلیارد دلار امضا کردند به طوری که برای ١٥ سال روزانه ٢٨ میلیون مترمکعب گاز ایران از طریق یک خط لوله به عمان صادر می شود.
    تحمیل تحریم های ظالمانه بر ایران مانعی بر پیشرفت اجرای این پروژه بود و پس از لغو تحریم ها که در ماه ژانویه میلادی گذشته صورت گرفت اجرای این طرح دوباره کلید خورد.

    برچسب ها